امام جمعه ساری با تاکید بر اتحاد بیشتر مسلمین جهان برای حمایت از مظلومان، گفت: متاسفانه سازمان‌های بین المللی در مقابل کشتار وحشیانه میانمار بی تفاوت هستند.

سازمان‌های بین المللی در مقابل کشتار وحشیانه میانمار بی تفاوت هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری با دعوت مومنان به تقوای الهی اظهار داشت: جامعه اسلامی باید خود را مسلط به سلاح ایمان، پاکدامنی و رستگاری کند.

وی افزود: مادامی که انسان مومن دارای صفات پاکی و راستگویی باشد از گزند حوادث ایمن خواهد شد.

طبرسی با اشاره به اینکه دستگیری از نیازمندان و فقرا امری ضروری بوده که در انسان متقی و پارسا متجلی شده است، تصریح کرد: دوری از گناه و تزویر هیچگاه در انسان مومن و با تقوا رسوخ پیدا نمی‌کند.

امام جمعه ساری با تبریک ایام دهه ولایت و امامت و تبریک عید سعید قربان، افزود: خدا را شاکر هستیم که حج امسال به نحو باشکوه و بدون هیچ خطر و حادثه ای برگزار شده و امیدواریم که مسئولان حج عربستان از اقدام گذشته و ددمنشانه خود در حمایت از استکبار جهانی دست بردارند.

طبرسی با بیان اینکه دهه ولایت و امامت به نحو باشکوهی در استان برگزار شده است، افزود: مازندران استان علوی تبار و شیعه پرور بوده و مردمان این خطه باید این ایام را بیشتر از سایر نقاط کشور برپا کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت به صورت ویژه در استان، گفت: امسال مراسمات اکرام ایتام و اطعام به فقرا در جای جای مازندران علوی تبار محسوس بوده است.

طبرسی با بیان اینکه ارزش غدیر و تبیین فرهنگ غدیری در جامعه باید از سوی مبلغان بیشتر تبیین شود، افزود: عید غدیر بزرگ‌ترین عید مسلمین جهان بوده که باید در این روز دیدار با سادات و علما در برنامه اصلی قرار گیرد.

امام جمعه ساری در ادامه با انتقاد از سکوت مجامع بین الملل بدلیل کشتار زنان و کودکان بی دفاع، گفت: متاسفانه استکبار جهانی به مرگ مقطعی خود رسیده و بزودی به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه اقدام ددمنشانه نژادپرستان در کشتار خونین شیعیان در میانمار بسیار سخیف است، افزود: کشورهای اسلامی باید دست به کار شده و پاسخ قاطعی به این نژادپرستان سست عنصر بدهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت سالار شهیدان، گفت: باید مراسمات دهه ولایت و امامت به نحو شایسته ای در استان برگزار و پس از آن مازندرانی‌ها دوستدار شیعه خود را برای سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش آماده می‌کنند.

طبرسی با بیان اینکه دولت دوازدهم فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: وزرا و استانداران باید با آزمایش صحیح و خطا در دولت قبلی روحانی در این دولت فکری اساسی تر برای رفع معضل بیکاری و تامین اشتغال جوانان داشته باشند.

وی با اعلام فقر و نداری در بسیاری از خانواده‌های ایرانی سایه برداشه است، گفت: تامین معیشت خانواده‌ها و دستگیری به نیازمندان و فقرا باید مدنظر دولتمردان قرار گیرد.

منبع : تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.