رشتخوار -مراسم جشن عید سعید غدیر خم با حضور پرشور مردم و مسئولین در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان رشتخوار برگزار شد.

مراسم جشن عید سعید غدیر خم  در رشتخوار برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مردم شهرستان رشتخوار خراسان رضوی مراسم جشن و سرور غدیر را در  حسینیه‌ها و مساجد  و بقاع متبرکه به مناسبت عید سعید ولایت، بر پا  کردند و با آذین‌بندی و چراغانی شهر ها و روستاهای این شهرستان به استقبال جشن ولایت رفتند.

سرود، تواشیح و همخوانی، سخنرانی و مداحی از مهمترین برنامه‌هایی بود که در جشن ولایت در مساجد و حسینیه‌های شهرستان رشتخواراجرا شد.

در شهرهای رشتخوار، جنگل و فتح آباد  سخنرانان این مراسم نیز غدیر را نقطه روشن و تابناک در تاریخ و عقاید اسلامی دانستند و با اشاره به آیات و روایات، از این روز به‌عنوان اکمال دین و اتمام نعمت یاد کردند.

حجت الاسلام حسن خاکشور نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در رشتخوار در جشن ولایت در جمع مردم رشتخوار در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) با اشاره به شخصیت والای مولای متقیان حضرت علی (ع)، آزادی خواهان و مسلمانان جهان را به پیروی از گفتار، کردار و پندار این امام همام فراخواندند.

وی ارزش انقلاب اسلامی را در خدمت به  مکتب غدیر دانست و گفت: اگر انقلاب در مسیر غدیر نباشد؛ هیچ ارزشی ندارد.

خاکشور  تصریح کرد: مسئولین کشور تلاش کنند تا به مکتب غدیر خدمت کنند که اگر کسی به این مملکت خدمت کند به سعادت بزرگی رسیده است

این شب و روز ها  اهالی شهرستان رشتخوار   از جمله شب عید غدیر خیابان‌های شهرهای مختلف شهرستان نیز حال و هوایی خاص داشت و مردم با توزیع شربت و شیرینی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی این شب عزیز و مبارک را گرامی داشته و به یکدیگر تبریک گفتند.

گفتنی است در سطح شهرستان رشتخوار ساعت عروسی و دامادی های جوانان این مرزو بوم این  روز ها به پاس اعیاد هفته ولایت و غدیر کوک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.