گچساران- نماینده مردم گچساران و باشت گفت: هزینه ای ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیاردی برای رفع بیکاری در کشور لازم است که تاکنون به شکل کلی محقق نشده و اگر این مهم اتفاق بیافتد استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران و باشت نیز از آن بهره مند خواهند شد.

رفع بیکاری در کشور هزینه ی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیاردی نیاز دارد

به گزار ش خبرنگار قدس آنلاین ، غلامرضا تاج گردون نماینده مردم گچساران و باشت در دیداری صمیمانه با خبرنگاران و اصحاب رسانه به گفت وگو نشست و به سوالات آنان پاسخ گفت.

تاجگردون در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به برنامه های رفع بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران اظهار داشت: در مورد اشتغال خیلی نمی شود انتزاعی عمل کرد و در همه ی کشور باید تلاش کنیم و از ظرفیت های بالقوه استان ها استفاده کنیم.

وی افزود: هزینه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیاردی در کشور برای رفع بیکاری لازم است که تاکنون به شکل کلی محقق نشده و اگر این مهم اتفاق بیافتد استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران و باشت نیز از آن بهره مند خواهند شد.

تاجگردون در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه هایش برای رفع بیکاری در استان و حوزه انتخابی خود تصریح کرد: اشتغال نتیجه سرمایه گذاری بخش های خصوصی، دولتی و خارجی است و ما در این خصوص برنامه ای چهار ساله به مدیران ارائه داده ایم، وی افزود: ما در این برنامه به دنبال آن هستیم که حرکت مثبتی انجام گیرد و در این برنامه روی مکانیزم ایجاد اشتغال در سیستم اداری تکیه نکرده ایم و با اینکه مردم مطالبه ی سیستم اداری را دارند ولی این کار اشتباه است و همزمان باید نوع دیدگاه مردم را به اشتغال عوض کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ما و سایر مدیران متناسب با این برنامه کار کنیم در حل مشکل بیکاری موفق خواهیم شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آب رسانی زمین های زراعی افزود: ما باید ۱۲ هزار هکتار را به بهره برداری برسانیم  و به صد در صد اهدافمان برسیم و تاکنون حدود ۳هزار تا ۳هزار و ۵۰۰ هکتار زمین آب رسانی شده است و در همین راستا فاز دوم باباکلان را کلنگ زدیم.

با اشاره به بیکاری در بخش صنعت گفت: در بخش صنعت کار به سختی جلو می رود که عمده دلیل آن مالی است و بی سر و صدا رو به جلو در حرکتیم.

وی افزود: در بخش خدمات حجم فعالیت ها در رفع بیکاری قابل توجه است و این کار را بیشتر مردم انجام می دهند و اگر طرح هایی که به مدیران پیشنهاد داده ایم انجام دهند تا حدودی مشکلات برطرف خواهد شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بکار گیری نیروهای بومی در نفت و گاز گچساران گفت: در آزمون های استخدامی نفت و گاز کشوری سیستم پذیرش غیر بومی ۵۰ درصد رعایت می شود.

تاج گردون تصریح کرد: ما نمی توانیم بگوییم که از نخبگان  و فارغ التحصیلان غیر بومی بی بهره باشید و در این چند سال غیر رسمی ها ۹۵ درصد غیر بومی بوده اند که در آزمون ۵۰ درصد بوده است.

وی بیان داشت: فرزندان گچساران باید تلاش کنند و درس بخوانند و در آزمون شرکت کنند و حق غیر بومی باید در آزمون لحاظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.