ساری- مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران از آتش سوزی جنگل های غرب و شرق استان بدلیل افزایش دما خبر داد.

گرمای هوا، آتش به جان جنگل های مازندران انداخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست مازندران، ابراهیمی کارنامی افزود: بعلت وزش باد گرم، بخشی از مناطق جنگلی بخش یانه سر بهشهر، پناهگاه حیات وحش میانکاله، البرز مرکزی و جنگلهای سه هزار تنکابن در آتش سوخت.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در سطح ۲ هزار مترمربع از منطقه جنگلی روستای عبدالهی بخش یانه سر بهشهر با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست بهشهر و با کمک جوامع محلی مهار شد، اضافه کرد: در منطقه یولاف پناهگاه حیات وحش میانکاله در حالیکه مامورین در حال گشت زنی شبانه بودند، با آتش سوزی در این منطقه مواجه شدند که پس از ۴ ساعت تلاش، سرانجام آتش بطور کامل مهار شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران وسعت این آتش ‌سوزی را حدود ۵ هزار مترمربع برآورد کرد و گفت: ۹۰ درصد منطقه خسارت دیده دارای گونه سازیل و تمشک و ۱۰ درصد آن نیز انار بوده و علت آتش سوزی نیز در دست بررسی است.

ابراهیمی افزود: منطقه جنگلی کسم سه هزار تنکابن نیز در ارتفاع ۱۸۰۰ تا ۲ هزار متری نیز دچار حریق شد که با تلاش نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست و شروع بارش باران، آتش سوزی در ساعت بطور کامل مهار شد.

وی یادآور شد: وسعت آتش سوزی حدود ۲ هزار مترمربع برآورد شده که بیشتر خاک برگ و بستر زمین بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران ادامه داد: همچنین در منطقه حفاظت شده جنگلی ویسر- جمن البرزمرکزی در محدوده روستای لشکنار آتش سوزی آغاز که تلاش برای مهار آن همچنان ادامه دارد.

ابراهیمی افزود: نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و جوامع محلی با حضور در منطقه موفق شده اند اطراف محل آتش سوزی را آتشبر بزنند تا از سرایت آتش به دیگر عرصه های جنگلی جلوگیری شود، اما بدلیل وزش باد گرم آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پوشش جنگلی این منطقه از گونه راش و بلوط است، اضافه کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده قرار است یک فروند بالگرد به این منطقه اعزام تا نسبت به اطفای آتش اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.