شهرکرد-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: فلسفه وجودی دین و حکومت دینی برای عمل به احکام الهی بوده و غدیر روز تجلی پیوند سیاست با دیانت است.

غدیر روز تجلی پیوند سیاست با دیانت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام ظهر شنبه در اجتماع بزرگ محبان علوی و جشن عمامه گذاری جمعی از طلاب گفت: عید غدیر اعظم اعیاد است مانند واقعه عاشورا که اعظم مصائب است، اگر چه به مسئله عاشورا توجه خوبی شده اما عید غدیر مظلوم است و باید به جهانیان معرفی شود.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه این عید متعلق به همه بشریت، مسلمانان و شیعیان است افزود: مسئله عید غدیر برای همه بشریت است که البته تعداد زیادی از این مسئله غافل هستند که در این بین مسلمانان و حتی شیعیانی نیز هستند که غدیر را فراموش کرده اند یا در باب این مهم اهتمام جدی ندارند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: عید غدیر ادامه راه انبیا و اولیاست و ولایت مداری و ولایت محوری شیعیان نشانه پایبند بودن آنها به این واقعه بزرگ دینی می باشد.

وی اجتماعات بزرگ در عید غدیر خم ، انجام کارهای برجسته و مشارکت همگانی را از اقداماتی برشمرد که در این روز مهم باید به آن پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: فلسفه وجودی دین و حکومت دینی برای عمل به احکام الهی می باشد و غدیر روز تجلی پیوند سیاست با دیانت است.
امام جمعه شهرکرد در ادامه افزود: در فضای منطقی باید زمینه هدایت افراد به اسلام فراهم شود و  در مقابل مستکبرانی همانند آمریکا و صهیونیسم، محکم ایستادگی کرد.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اوج خشونت، خونریزی و جنگ در دنیا، افزود: بشر آرامش را در سایه عدالت امام عدل به دست می آورد.
نماینده ولی‌فقیه در چهار محال و بختیاری حملات وحشیانه بودایی‌ها به مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و گفت: با حمایت و سکوت جوامع بین‌الملل و مدافعین حقوق بشر، انسانیت  در برابر چشم جهانیان قربانی می‌شود در حالی‌که جهان بشریت باید بیدار شود و جلوی این جنایات را بگیرد.

به گزارش قدس آنلاین، در پایان این مراسم آئین عمامه گذاری جمعی از طلاب توسط نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، معاونت دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولین استانی صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.