زابل- مدیر داخلی بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل گفت: در بحث توریست درمانی با توجه به هم مرز بودن منطقه سیستان به کشور افغانستان، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارائه خدمات توریست درمانی در زابل

به گزارش قدس آنلاین، هادی ارباب با بیان اینکه وزارت بهداشت مجوز توریست درمانی را به بیمارستان امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(ع) زابل داده است، افزود: در این رابطه یکی از پزشکان این بیمارستان نیز درحال گذراندن دوره پزشک گردشگری سلامت در تهران است.

وی اضافه کرد: دو شرکت گردشگری سلامت در منطقه ایجاد شده که باید درک شور افغانستان کارگزاری انتخاب کنند و بیمارانی که می بایست جهت درمان به ایران بیایند را مشخص و پس از پذیرش و انجام مراحل قانونی به ایران انتقال تا در این بیمارستان مداوا شوند.

این مقام مسئول در بیمارستان امیرالمومنین زابل گفت: ما آمادگی لازم را در بحث درمان گردشگران داخلی و خارجی را داریم.

ارباب همچنین با اشاره به بهره برداری از چند پروژه بزرگ بیمارستانی تا اواخر سالجاری در بیمارستان امیرالمومنین زابل، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، این بیمارستان به پردیسی از مجتمع های بیمارستانی تبدیل خواهد شد که تحولی بسیار بزرگ در حوزه سلامت در این منطقه خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا طی دو یا سه سال گذشته مرگ مادران باردار نیز در این بیمارستان اتفاق افتاده یاخیر؟ گفت: یکی از شاخصه های اصلی رتبه بندی دانشگاهها، کاهش مرگ مادران باردار است که خوشبختانه در سال ۹۴ و ۹۵ به هیچ وجه مرگ مادر باردار در این منطقه اتفاق نیفتاده ولی در سالجاری متاسفانه یگ مورد مرگ اتفاق افتاد که البته بر اثر بارداری نبوده چون زایمان انجام می شود ولی با توجه به اینکه از قبل بیماری زمینه ای داشته، این بیماری باعث مرگ مادر شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که در خصوص تب کریمه کنگو در منطقه سیستان چه اقداماتی انجام شده و آیا مواردی از این بیماری دیده شده یا خیر؟ گفت: خوشبختانه یکی از افتخارات ما در این منطقه، درمان به موقع و در واقع بهترین درمان در زمینه تب کریمه کنگو بوده است می توانیم ادعا کنیم بهترین مدیریت درمان را در این زمینه داشته ایم.

مدیر داخلی بیمارستان امیرالمومنین زابل همچنین با ابراز گلایه مندی از مسئولین در خصوص تغییر محل دور برگردان و انتقال آن به پل نهراب، این امر را یکی از معضلات جدی عنوان کرد و افزود: قرار بود که جهت تسهیل رفت و آمد مردم و پرسنل، میدانی تحت عنوان میدان پرستار احداث شود اما نه تنها با وجود پیگیریهای انجام شده، هنوز احداث نگردیده بلکه در اقدامی، مسیر تردد پرسنل و مردم به چند کیلومتر دورتر یعنی پل نهراب منتقل شده که خود این موضوع با توجه به اینکه مسیر تردد خودروها با سرعت بالا می باشد خطر بروز حوادث جاده ای را به مراتب بالا خواهد برد.

وی ادامه داد: چون مسیر جدید دور است از اینرو خیلی از خودروها از شانه خاکی بصورت خلاف طی مسیر نموده و خود را به شهر می رسانند که این موضوع نیز بسیار خطرناک است.

مدیرداخلی بیمارستان امیرالمومنین زابل گفت: در هر شیفت کاری، بین ۷ تا ۸ هزار نفر برای گرفتن خدمات درمان و ... مجبور به آمدن به این بیمارستان و تردد در این مسیر هستند که آمار بالایی به خود اختصاص داده است.

ارباب از مسئولین خواست تا حداقل جاده اختصاصی قبلی را راه اندازی کنند تا هم بار ترافیکی کمتر بشود و هم حادثه ای اتفاق نیفتد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.