یزد- امام جمعه یزد گفت: وظیفه ما است که در راستای ترویج فرهنگ امامت و ولایت و شناساندن امام علی(ع) و ائمه معصومین(ع) به همه مردم چه در داخل کشور و چه در کل جهان اقدام کنیم.

ترویج فرهنگ امامت به جهانیان وظیفه دینی ماست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با فرماندهان و پاسداران سپاه الغدیر استان یزد که به مناسبت سالروز تاسیس تیپ الغدیر انجام شد، با تبریک عید غدیر، اظهار داشت: زندگانی حضرت علی(ع) را می‌توان به سه بخش پیش از بعثت، در دوران پیامبری حضرت محمد(ص) و پس از رحلت حضرت محمد(ص) تقسیم‌بندی کرد.

وی گفت: امام علی(ع) در طول ۲۳ سال بعثت پیامبر(ص) تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری برای حفاظت و توسعه اسلام کرد به گونه‌ای که به غیر از جنگ تبوک در تمام جنگ‌هایی که در آن سال‌ها رخ داد، امام علی(ع) حرف اول و آخر را می‌زدند.

امام جمعه یزد افزود: مجاهدت‌های امام علی(ع) در تمام این جنگ‌ها به ویژه جنگ بدر ستودنی است، در زمانی که شورای سقیفه ایجاد شد، بیان کردند چون امام علی در جنگ بدر پدران و برادران مکیان را کشته نباید حاکم مسلمانان شود، در صورتی که امام این اقدام را به دستور پیامبر(ص) و در مقابله با کافران و دشمنان اسلام انجام داده بود.

آیت الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه متاسفانه شیعه نتوانسته امام علی(ع) را آنطور که در شان آن حضرت باشد معرفی کند، گفت: امروز وظیفه همه ما است که در راستای ترویج فرهنگ امامت و ولایت و شناساندن امام علی(ع) و ائمه معصومین(ع) به همه مردم چه در داخل کشور و چه در کل جهان اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: این اقدام به وسیله روحیه انقلابی و مدیریت جهادی امکان‌پذیر است همانطوری که به فرموده مقام معظم رهبری، امروز تمام کشور به وسیله روحیه انقلابی و مدیریت جهادی می‌تواند به پیشرفت دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه عدم روحیه انقلابی سبب می‌شود که همیشه به دشمن وابسته باشیم، افزود: ۵۰ سال پیش پیکان وارد ایران شد و بعد از گذشت نیم قرن، ما هنوز نتوانستیم قطعات یک ماشین را به صورت کامل تولید کنیم و به کشورهای خارجی وابستگی نداشته باشیم.

امام جمعه یزد یکی دیگر از مشکلاتی که در رابطه عدم وجود روحیه انقلابی به وجود می‌آید را عدم توجه به تعالی و پیشرفت افراد دانست و خاطرنشان کرد:

وی خاطرنشان کرد: در هر کاری که ما جدیت و تلاش و پیگیری داشته باشیم حتما به پیشرفت دست پیدا می‌کنیم و به سرعت هرچه بیشتر، وابستگی به خارج از کشور را به بهترین نحو ممکن قطع می‌کنیم اما در هر کاری که جدیت و اعتماد به نفس نداشته باشیم همیشه وابسته به غرب و خارج از کشور می‌مانیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مدیران ما به صنایع آن طور که باید و شاید توجه نمی‌کنند و صنایعی از جمله صنعت خودروسازی ما همیشه وابسته به خارج از کشور است، این نشان می‌دهد که در این صنایع روحیه انقلابی وجود ندارد.

آیت الله ناصری یزدی یکی از عرصه‌هایی که با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی به پیشرفت دست پیدا کرده را صنایع نظامی و دفاعی کشور دانست و افزود: ایران الان در بحث صنایع دفاعی در تمام دنیا زبانزد است و پیشرفته‌ترین تسلیحات جهان را بدون هیچ وابستگی تولید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.