رئیس هیئت‌موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد درباره وظایف رسانه‌های دانشگاه آزاد گفت: رسانه‌های دانشگاه آزاد به هیچ جریان و جناحی وابستگی ندارند.

نتیجه شیرین اعتماد به جوانان در رسانه‌های دانشگاه آزاد را مشاهده می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت‌موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جمع مدیران رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اهمیت رسانه‌ها در عصر حاضر، اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در دنیای امروز به آگاهی بخشی منحصر نیست؛ رسانه‌ها با توجه به گستردگی و تحول و کارکردی که یافته‌اند خط‌مقدم معرفت‌سازی در عصر کنونی هستند؛ به نوعی که هیچ قدرتی بدون رسانه‌های پیشرو هوشمند نمی‌تواند هژمونی داشته باشد. به همین دلیل به موازات سرمایه‌گذاری در موضوعات متنوع باید روی رسانه نیز سرمایه‌گذاری کرد.

وی افزود: رسانه یک امر فانتزی و تشریفاتی نیست که بودن آن یک امر تزیینی و نبودن آن بلاتاثیر باشد؛ بلکه یک نیاز ضروری برای هر جریان فکری و معرفتی است.

رئیس هیئت‌موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با ظهور پدیده رسانه‌های نوین، شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های پیام‌رسان مختلف هر فرد می‌تواند همزمان دارای چند رسانه باشد. لذا رسانه‌های رسمی باوجود حفظ اهمیت خود به «پیام برتر» نیاز دارند تا بتوانند موقعیت خود را حفظ کنند. امروز رسانه به خودی خود برتری نمی‌سازد حتی اگر عریض و طویل‌ترین دستگاه‌های رسانه‌ای را داشته باشیم اما از «پیام» برتر و هوشمندانه فارغ باشیم شاید یک اکانت ساده یا کانال ساده و بدون هزینه از ما در جریان‌سازی و فضاسازی و حتی معرفت‌سازی پیشی بگیرد.

ولایتی درباره نقش رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولا این رسانه‌ها متعلق به دانشگاه هستند که مهم‌ترین کارکردش «معرفت‌سازی» است. لذا نقش رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی جدا از نقش آکادمیک این دانشگاه نیست بلکه مکمل آن است، البته با تکنیک‌ها و روش‌های خاص خود. زبان رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی زبان «علم»، «تحقیق» و «فرهیختگی» است. این رسانه‌ها مهم‌ترین مسائل روز را باید به علمی‌ترین و آکادمیک‌ترین حالت ممکن ارائه کنند. البته بهره‌گیری از هنر ژورنالیسم برای ارائه مطلوب این مطالب آکادمیک و علمی نیاز و ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی رسانه‌های سیاست زده نیستند و وابستگی به هیچ جریان و جناحی ندارند، گفت: رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خود را متعلق به نظام اسلامی می‌دانند که خون صدها هزار شهید برای رشد و شکوفایی آن اهدا شده است. یکی از کارویژه‌های اصلی رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی تبیین منویات رهبر معظم انقلاب است؛ این جمله متاسفانه کلیشه شده اما رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی از این مفهوم کلیشه‌زدایی خواهند کرد. رهبر معظم انقلاب جدا از شخصیت حقوقی‌شان، از نظر حقیقی نیز شخصیت علمی و اندیشه‌ای برتر در دنیای امروز هستند اما درباره ایشان جفاهای بسیاری شده است. رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به نظریه‌ها و ایده‌های نوین رهبرانقلاب خواهند پرداخت و به تبیین دیدگاه‌های معظم له می‌پردازند.

 رئیس هیئت‌موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی از تجربیات تلخ گذشته عبرت بگیرند و فارغ از تعلقات و وابستگی‌های جناحی و گروهی، فضایی متناسب با اهداف و دیدگاه‌های متعالی نظام را ترویج کنند. ظرفیت رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی باید در دوره جدید در خدمت اهداف علمی دانشگاه قرار گیرد.

ولایتی در پایان گفت: نتیجه شیرین اعتماد به جوانان مومن و انقلابی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته تا دستگاه‌های کشور به آنها اعتماد کنند را ما در رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشاهده می‌کنیم. رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشند و به لحاظ حرفه‌ای در زمره اصلی‌ترین مراجع و محافل علمی کشور قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.