کرمان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان گفت: تنها راه مقابله با تخریب و آلودگی در سطح وسیع، پرداختن به اقتصاد مقاومتی و توسعه و ترویج مشاغل سبز و کارآفرینی سبز است باید در زمینه مشاغل سبز کار کنیم که به اقتصاد سبز منجر شود.

ترویج مشاغل سبز، تنها راه مقابله با تخریب و آلودگی محیط زیست است

به گزارش قدس آنلاین، محمود صفرزاده روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در کرمان همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: محیط زیست بستر حیات است اما در قرن اخیر به‌لحاظ تغییر رفتار بشر و غلبه صنعت و ماشین بر زندگی و بهره‌برداری بدون حساب از منابع طبیعی و زیستی، شاهد تخریب وسیع محیط‌زیست و انتشار انواع آلاینده‌ها بوده و هستیم.

وی افزود: این تخریب و انتشار آلاینده‌ها موجب انقراض بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری شده که ارزش زیستی فراوانی دارند.

صفرزاده تصریح کرد: به‌منظور آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی آحاد جامعه، سازمان محیط زیست از دو دهه گذشته جشنواره فرهنگی هنری در حوزه محیط زیست را با عنوان فیلم سبز برگزار کرده است.

وی با اشاره به این‌که محور هفتم سیاست‌های ابلاغی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری بر فرهنگسازی و اخلاق زیست محیطی تأکید دارد، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ اثر ششمین جشنواره فیلم سبز از امروز تا ۲۴ شهریورماه در ۱۵ شهرستان استان کرمان اکران خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان گفت: اصحاب هنر به‌عنوان گروه‌های مرجع و تأثیرگذار هستند که به روش‌های مختلف راه‌های مقابله با تخریب و انواع آلاینده‌ها هم‌چنین راه‌های حفاظت و حراست از محیط زیست را آموزش می‌دهند.

وی افزود: البته به این مسائل در آموزه‌های دینی و تکالیف قانونی به خوبی پرداخته شده اما بعضاً ممکن است فراموش کنیم. که هنرمندان با هوشمندی و درایت این مسائل را به آحاد جامعه منتقل می‌کنند.

صفرزاده یادآور شد: تنها راه مقابله با تخریب و آلودگی در سطح وسیع، پرداختن به اقتصاد مقاومتی و توسعه و ترویج مشاغل سبز و کارآفرینی سبز است باید در زمینه مشاغل سبز کار کنیم که به اقتصاد سبز منجر شود.

گفتنی است؛ آثار ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز از امروز تا ۲۴ شهریورماه عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در استان کرمان اکران می‌شود که در شهر کرمان سالن همایش‌های هتل پارس، سالن همایش‌های بانک ملت و اداره‌کل حفاظت محیط زیست این آثار را اکران می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.