ساری- رئیس پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲ میمونی که با کاوشگرهای ایرانی به فضا فرستاده شده بودند ، فرزند دار شده اند.

میمون های فضایی ایران بچه دار شدند

به گزارش قدس آنلاین، «آفتاب» و «فرگام» دو میمونی هستند که جداگانه با کاوشگرهای ساخت ایران به فضا فرستاده شدند و سالم بازگشتند.

پژوهشگران ایرانی، آفتاب را نهم بهمن سال ۹۱ با کاوشگر پیشگام به فضا فرستادند و فرگام هم با کاوشگر پژوهش، ۲۳ آذر سال ۹۲ به فضا پرتاب شد.

فتح الله امی که برای شرکت در آیین پایانی همایش بین‌المللی فناوری‌های نوین در علوم به مازندران سفر کرد، در آمل به خبرنگاران گفت که بچه این میمون های فضایی هفته پیش زاده شد.

وی افزود: محققان اثرگذاری سفر فضایی این میمون ها را بر روی فرزندشان بررسی می کنند.

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم همچنین درباره سفر فضانورد ایرانی به فضا  گفت که تلاش می شود تا الزامات زودتر از موعد تعیین شده و کمتر از هشت سال دیگر محقق شود.

وی افزود: هم اکنون ۱۰ نفر از خلبان های ماهر و زبده در حال گذراندن تمرینات سخت و فشرده هستند تا ۲ نفر از آنان که توان بیش از سه هزار ساعت پرواز را داشته باشند، برای سفر به فضا برگزیده شوند.

به موجب سند هوا فضا که در آن بر پرتاب موجود زنده به فضا تاکید شده، تا پایان برنامه ششم توسعه، پرتاب انسان به صورت زیرمداری انجام می شود تا بتواند تا همسو با برنامه چشم انداز ۱۴۰۴، رفتن انسان به مدار زمین را ممکن کند.

منبع خبر: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    کاش ما هم به اندازه میمون شانس داشتیم . هم شغل داره ( فضانورد ) و هم ازدواج کرده و زن و بچه داره . ما هم ۴۵ سالمونه هنوز مجرد موندیم .