رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه کشورش آمادگی دارد تا به مسلمانان روهینگیایی در میانمار کمک رسانی کند، تاکید کرد: خشونت ها علیه مسلمانان میانمار متوقف شود.

به گزارش قدس آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (یکشنبه) در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری ضمن حمایت از مسلمانان روهینگیایی اعلام کرد: برادران مسلمان ما در میانمار رفتار توهین آمیزی را تجربه می کنند. آنها مجبورند تا خانه های خود را ترک کنند، ما باید تلاش خود را انجام دهیم تا از این رفتارهای تبعیض آمیز جلوگیری کنیم.

وی در ادامه افزود: به کمک مردم میانمار و بنگلادش ما می خواهیم از این فاجعه انسانی جلوگیری کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مسلمانان آواره میانماری که اکنون در بنگلادش به سر می برند، نیاز به اسکان دارند، گفت: کشورهای مسلمان برای پایان دادن به این خشونت ها باید تلاش کنند.

گفتنی است، بودایی های میانمار مدت هاست که اقلیت مسلمان را تحت فشار قرار می دهند به حدی که آنها را از داشتن حقوق اولیه و مسلم خود محروم کرده اند، بعضی از آنها حتی گفته اند که دولت میانمار تابعیت آن ها را نیز سلب کرده است. به گفته سازمان ملل تعداد آوارگان مسلمان میانماری که به بنگلادش پناه برده اند از مرز ۳۰۰ هزار نفر نیز گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.