آستارا- فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: طبیعت گردی و اکوتوریسم از مهم ترین مزیت های روستاهای شهرستان مرزی بندر آستارا است که می تواند نقش مهمی در توسعه مناطق روستایی این شهرستان داشته باشد.

محور توسعه روستاهای شهرستان آستارا گردشگری است

 به گزارش قدس آنلاین، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: محور ‌توسعه روستاهای این شهرستان با توجه به مزیت های موجود در آن ها، گردشگری است .

یونس رنجکش در روستای خلیله سرا بخش لوندویل افزود: طبیعت گردی و اکوتوریسم از مهم ترین مزیت های روستاهای شهرستان مرزی بندر آستارا است که می تواند نقش مهمی در توسعه مناطق روستایی این شهرستان داشته باشد.

وی اضافه کرد: سایربخش های کشاورزی و دامداری نیز مکمل جاذبه های گردشگری روستایی می باشند که باید با تکمیل زیرساخت های این حوزه نسبت به توسعه روستاها اقدام کرد.

رنجکش گفت: به هر دلیل ممکن در گذشته غفلت هایی در حوزه توسعه و تکمیل زیر ساخت ها در مناطق روستایی شهرستان انجام شده است که در دولت تدبیر و امید در چهارسال گذشته بخشی از این غفلت ها جبران و اکنون اولویت در رفع محرومیت های روستایی و افزایش توان تولیدی روستاها در حوزه تولید و خدمات است.

وی ضمن تاکید بر نقش محوری شوراهای اسلامی و دهیاری ها در برنامه ریزی برای باز توانی مزیت های روستاهای آستارا اضافه کرد: دولت در کنار شوراها که نمایندگان مردم هستند می تواند در این بازتوانی اقدامات مناسب انجام دهد.

فرماندار آستارا ضمن تشکر از شورای اسلامی روستای خلیله سرا در برپایی جشن عید سعید غدیر خم در این روستا یکی از جاذبه های گردشگری را برگزاری اینگونه جشنواره ها عنوان کرد که می تواند در معرفی جاذبه های روستایی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.