گچساران- نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اسلام و انسان مجموعه ای از شادی ها و غم هاست و خداوند همه این ها را در کنار هم قرار داده است و هنر می خواهد همه این ها را در یک جا جمع کرد.

تجمیع فرهنگ غدیری و حسینی هنری ارزشمند است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت و رئیس کمیسون بودجه مجلس در همایش مداحان شهرستان گچساران گفت: تبریک عرض می کنم به خاطر طراحی این برنامه که هم غدیری و هم حسینی است ، اسلام و انسان مجموعه ای از شادی ها و غم هاست و خداوند همه این ها را در کنارهم قرار داده است و هنر می خواهد همه این ها را در یک جا جمع کرد.

وی افزود : سال گذشته وقتی رییس مجلس آمد محرم بود و وقتی این هنرنمایی مداحان را دیدم که اشک لاریجانی را در آورد، گفت این ذوق هنری چقدر بالاست که هنرنمایی می کنند.

 تاجگردون با اشاره به غدیر و محرم  بیان کرد: عید غدیر و محرم یک وجه مشترک بنام حج دارد، محمد از حج برمی گردد و حسین از حج نیمه کاره بر می گردد که یکی علی را جانشین می کند و دیگری حسین را در کربلا شهید می کند.

نماینده گچساران و باشت با اشاره به دعای عرفه امام حسین، گفت:  کوه عرفه جایی است که حسین دعایی می خواند که اگر معجزه ای ندیده باشید فکر نکنم حج کامل شود و حسین در دعای عرفه می گوید؛ خدایی که عریان بودم ، پوشاندیم و گرسنه بودم ، سیرم کردی و ...

تاجگردون افزود: امام  خمینی (ره) فرمودند «ما هرچه داریم از این محرم و صفر است و نه مداح و نه آخوند بر محرم منتی ندارد و این محرم و صفر است که یک سال مداح را واکسینه می کند و این ارتباط متقابل است».

وی بیان داشت: مداح و مدح و منبر که لازمه موضوع دینی است باید در کنار هم باشد ،کسی نمی تواند بگوید دین را از پای منبر نیاموختم و از تلویزیون و ماهواره یاد گرفتم ، هنر یک فردی چون شهید حججی چیست که یک جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد که حتی مقام معظم رهبری را شوکه می کند؟؟؟

نماینده گچساران و باشت در مورد مداحی گفت: خیلی ها با یک تار مویی به اسلام وصل می شوند و آن شبی که پای مدح شما مداحان می نشینند پس قدر خود را بدانید و اگر حتی یک نفر را از طریق حسین به اسلام وصل کنید کار خود را انجام دادید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.