شهرکرد-مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۳۰۰ موقوفه منفعتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و ثبت شده که این میزان جوابگوی نیاز جامعه نیست.

۳۰۰ موقوفه منفعتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و به ثبت رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز دوشنبه در همایش تبیین اندیشه های امام خامنه ای و نشست تخصصی موضوعی وقف با حضور علما و طلاب نخبه چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری ۱۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که باید تلاش شود میزان وقفیات افزایش یابد.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل برطرف کردن مسائل، مشکلات اقتصادی و نیازهای روز جامعه توسعه و ترویج فرهنگ وقف است و  بسیاری از موقوفات کشور که در گذشته با همت مردم به ثبت رسیده با هدف ترویج، تبلیغ و تبیین آثار و برکات این سنت پسندیده توسط علما و روحانیون شیعه صورت گرفته است.
مدیر کل اوقاف چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۰۰ موقوفه منفعتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و ثبت شده که این میزان جوابگوی نیاز جامعه نیست.
حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: در شرایط فعلی و با توجه به فاصله طبقاتی اقشار مختلف مردم و نبود پاسخگویی اقتصاد نفتی به نیازهای نامحدود کشور، اقتصاد وقف و گسترش دامنه آن به زندگی عموم مردم می تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد.

وی افزود:ایجاد  اشتغال، برطرف کردن نیازهای بیماران صعب العلاج،تامین نیازهای اولیه دانشجویان و دانش آموزان بی بضاعت، تهیه جهیزیه و مساعدت در امر ازدواج جوانان از جمله مزایای فرهنگ وقف است.

حجت الاسلام عزیزی اظهار کرد:برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوع از جمله برپایی محافل و مجالس قرآنی و مسابقات قرآن در آستان مقدس امامزادگان استان از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

مدیر کل اوقاف چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: یکی از اقدامات ویژه اوقاف، اجرای منویات مقام معظم رهبری در تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه و جذب مردم بویژه جوانان و نوجوانان به این اماکن متبرکه می باشد.
حجت الاسلام عزیزی در پایان با اشاره به تبیین بیش از پیش آثار و برکات وقف در جامعه تصریح کرد: در این خصوص کارگروه های تخصصی تشکیل شده تا علاوه بر شناسایی موقوفات بدون درآمد و تلاش برای جذب سرمایه گذار، در تبیین فرهنگ وقف در جامعه اقدامات بیشتری انجام داده شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.