سفیر عراق در ایران گفت: برای همه زائران اربعین ویزا صادر خواهد شد و امکان ورود به عراق بدون ویزا وجود ندارد.

برای همه زائران اربعین ویزا صادر می شود

به گزارش قدس آنلاین، سفیر عراق در نشست خبری ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر به اهمیت رخداد اربعین اشاره کرد و گفت: این برنامه مذهبی از اهمیت ویژه ای برای ایران و عراق برخوردار است؛ راحتی مسافران ایرانی در موسم اربعین برای کشور عراق حائز اهمیت بوده و هماهنگی ها برای این مهم انجام شده است. سفیر عراق به رابطه ایران و این کشور اشاره کرد و گفت: رابطه ایران و عراق روز به روز عمیق تر، بهتر و گرمتر خواهد شد.

وی افزود: هرگاه با اقای اقابابایی و اقای کریمی به مناطق مرزی سر می زدیم، بجای انکه خسته شویم، بیشتر بر سر شوق می امدیم و لذت خدمت به زوار امام حسین را تجربه می کردیم.

در ادامه مراسم اقابابایی دبیر ستاد مرکزی ربعین حسینی گفت: این نشست، نتیجه زحمات یکسال مسئولان ایران و عراق برای برگزاری هرچه راحت تر و با شکوه تر مراسم اربعین حسینی است. ما و سفیر عراق در هر زمان که لازم باشد با یکدیگر جلسه و گفت و گوی تلفنی خواهیم داشت تا اگر مشکلی بوجود امد بتوانیم ان را برطرف کنیم.

اقابابایی افزود: پیش بینی می کنیم امسال در مرزها و انتقال زائران وضع بهتری در مقایسه با سال گذشته داشته باشیم که این نتیجه همکاری میان دولت ایران و دولت عراق است.

سفیر عراق درباره شرایط صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی نیز گفت: ۲۰روز پیش تفاهمنامه ای میان ایران و عراق به امضا رسید و مقرر شد روند صدور ویزا از تاریخ دوم سپتامبر اغاز شود. روند صدور ویزای اربعین علاوه بر سفارت عراق در تهران، در کنسولگری های عراق در مشهد، اهواز و کرمانشاه اغاز شده و از تاریخ ۲۲ سپتامبر دفاتر سفارت عراق این خدمات را ارایه خواهند داد.

وی افزود: تلاش داریم تا هیچ یک از برادران ایرانی بدون ویزا خود را به مرز نرسانند و برای همه زائران ویزای معتبر صادر شود. اگر لازم باشد تا روزی ۲۰ ساعت و حتی روزهای تعطیل کار خواهیم کرد تا بتوانیم برای همه متقاضیان ویزای معتبر صادر شود.

سفیر عراق به شایعات مطرح شده درباره سفر بدون ویزا به عراق در روزهای نزدیک اربعین اشاره کرد و گفت: اصلا به این شایعات توجه نکنید. امکان ورود به عراق بدون ویزا وجود ندارد و همه زائران باید برای سفر به عراق نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

وی با اشاره صدور ویزا برای افغانستانی های مقیم ایران و علاقه‌مندان به سفر کربلای معلی گفت: طبق هماهنگی های انجام شده برادران افغانستانی ما که خواهان سفر به عراق برای اربعین هستند می توانند به دفاتر صدور ویزا مراجعه کرده و ویزای کشور عراق را دریافت کنند.

سفیر عراق همچنین به موضوع عراقی های دارای برگه سفید اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی های انجام گرفته، عراقی های مقیم ایران که دارای برگه سفید هستند، می توانند برای مراسم اربعین به عراق سفر کرده و بدون مشکل به ایران بازگردند که بخاطر این اقدام از دولت ایران و آقای اقابابایی تشکر می کنم.

آقابابایی تاکید کرد: از امروز ۵۹ روز تا اربعین باقیمانده و زائران از ۲۰روز قبل می توانند با ویزا نسبت به سفر به کشور عراق اقدام کنند. وی افزود: از همه هموطنان خواهش می کنم فقط از مرزهای مشخص از کشور خارج شوند و از تردد در مسیرهای متفرقه خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.