۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 562091

رشت -رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: کمیسیون بهداشت شورای پنجم رشت در تلاش است تا با بررسیهای لازم شرایط پیوستن تالاب عینک به کنوانسیون رامسر را فراهم کند.

پیوستن تالاب عینک به کنوانسیون رامسر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فاطمه شیرزاد با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنوانسیون رامسر یکی از قدیمی ترین معاهده های بین المللی در خصوص محیط زیست است.

وی با اشاره به تلاشهای انجام شده در سالهای اخیر جهت پیوستن تالابهای کشور به این کنوانسیون تصریح کرد: در سالهای اخیر به منظور پیوستن تالاب عینک رشت به کنوانسیون رامسر تلاشهای فراوانی صورت گرفت و برای اینکار نیازمند داشتن یکسری شاخص ها هستیم.

شیرزاد با اذعان به اینکه تالاب عینک دارای اکوسیستم طبیعی است بیان کرد: با توجه به اینکه این تالاب دارای اکوسیستم طبیعی، گونه های مختلف گیاهی و... است انتظار می رود با حمایت دیگر سازمانها هر چه سریعتر شرایط پیوستن تالاب عینک به این کنوانسیون فراهم شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات متعدد زیست محیطی در استان گیلان گفت: کاهش آسیبهای زیست محیطی در گیلان نیازمند جذب اعتبارات ملی است و مدیران محیط زیست کشور باید با جدیت به این حیطه ورود کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست  شورای رشت در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون تالاب عینک افزود: در سالهای اخیر با مصوبات شورای اسلامی و پیگیریهای شهرداری منطقه چهار رشت اقدامات خوبی در خصوص تالاب عینک انجام شد و برگزاری همایشهای متعدد زیست محیطی، حضور انجمن های فعال محیط زیست در تالار گفتمان محیط زیست واقع در حاشیه تالاب عینک از جمله اقدامات در این رابطه می باشد.

فاطمه شیرزاد از برگزاری همایش جذب سرمایه گذار به منظور رفع مشکلات تالاب عینک و رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت خبر داد و تصریح کرد: به زودی همایش بزرگ جذب سرمایه گذار پیرامون احیاء و رفع مشکل رودخانه ها و تالاب عینک رشت برگزار خواهد شد و کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر از بسته های سرمایه گذاری داخلی و خارجی استقبال خواهد کرد.

وی با اذعان به ظرفیتهای متعدد تالاب عینک و دو رودخانه رشت گفت: تالاب عینک و گوهررود و زرجوب دارای بسترهای لازم جهت ایجاد و توسعه گردشگری آبی در رشت هستند و بنده معتقدم تالاب عینک می تواند به یک مرکز بزرگ تفریحی و زیست محیطی تبدیل شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با بیان اینکه منطقه چهار رشت جزو حاشیه های شهر می باشد اظهار کرد: یقینا با بهره مندی از ظرفیتهای تالاب عینک رشت، اقتصاد ساکنین منطقه و شهر رونق خواهد یافت .

وی افزود: متاسفانه یکی از دغدغه های فعلی کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت سرازیری فاضلابهای صنعتی و خانگی و ریختن زباله ها به تالاب عینک می باشد و امیدوارم با تمهیدات انجام شده این مشکل برطرف شود.

شیرزاد تالاب عینک رشت را بزرگترین تالاب شهری در کشور دانست و گفت: با سیاستگذاریهای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت و حمایت سازمانهای مربوطه تالاب عینک رشت قابلیت تبدیل به قطب گردشگری در کشور را خواهد داشت و در این راستا قدردان پیگیریهای انجمنهای مردم نهاد زیست محیطی نیز هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در خاتمه تصریح کرد: امیدوارم در طول فعالیت شورای پنجم بتوانیم اقداماتی ماندگار در خصوص تالاب عینک انجام دهیم و این مهم جزو مطالبات شهروندان فهیم رشت نیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.