بجنورد-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی خبر داد.

طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ حسن نوری اظهار داشت: این طرح توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف هویت بخشی به فرزندان زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در کشور اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون مدنی ایرانی فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با همسر غیرایرانی نمی توانند شناسنامه ایرانی بگیرند؛ این درحالی است که در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از زنان ایرانی با مردان غیرایرانی ازدواج کرده اند.

وی افزود: فرزندان این مادران نمی توانند شناسنامه بگیرند و فاقد هویت رسمی هستند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دولت درخواست کرده است که برای این فرزندان کارت هویت صادر شود  و به همین منظور لایحه ای را به دولت داده است.

نوری گفت: به فرزندان این خانواده ها کارت هویتی داده می شود به که براساس آن می توانند در مدرسه ثبت نام کرده و درآینده دفترچه بیمه بگیرند اما در این مرحله تنها سرشماری انجام می شود.

وی درباره نحوه سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی اظهار داشت: ابتدا مادر کد ملی خود را به شماره ۲۰۰۰۱۹۵  ارسال  می کنند. پس از آن در مرحله دوم از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با این مادران تماس گرفته شده و از آن ها چند سوال ساده درباره تعداد فرزندان و سال تولد آن ها پرسیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.