یزد- مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان گفت: خیران و کشاورزان اردکانی با پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان زکات در پنج ماهه نخست سال ۹۶ رشد ۱۱۰ درصدی این فریضه الهی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رقم زدند.

پرداخت زکات در شهرستان اردکان۱۱۰ درصد رشد داشته است

به گزارش قدس آنلاین، یدالله مروتی، نقش روحانیون را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات مؤثر دانست و اظهارداشت : مبلغان و روحانیون با بیان مسائل اعتقادی و شرعی و آگاهی بخشی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.

وی افزود: خیران و کشاورزان اردکانی با پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان زکات در پنج ماهه نخست سال ۹۶ رشد ۱۱۰ درصدی این فریضه الهی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رقم زدند.

مروتی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده بیشتر در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود، گفت: زکات  مورد تاکید دین مبین اسلام و از اهمیت خاصی برخوردار است، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات و ارگانها و مشارکت مردمی انجام شود.

مدیر کمیته امداد اردکان  با اشاره به مشارکت مردم اردکان در پرداخت صدقه نیز بیان کرد: ۱۲ هزار و ۸۰۰ صندوق صدقه در این شهرستان نصب و توزیع شده است و خیران اردکانی در پنج ماهه نخست امسال ۲۵۰ میلیون تومان صدقه دادند.

وی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام نیز از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که با استقبال نیکوکاران اردکانی روبرو شده افزود: هم اکنون ۹۸ یتیم از حمایت ۸۶۶ حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام استفاده می کنند، این در حالی است که ۱۲۸ میلیون تومان توسط حامیان در پنج ماهه ابتدای سال جاری به ایتام تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.