نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اسم اقتصاد مقاومتی همه جا در دولت مطرح است ولی در جمع‌بندی جلسات اقتصاد مقاومتی در دولت گفته می‌شود سیاست‌زدایی از اقتصاد و ارتباط و تعامل با کشورهای خارجی راه حل بهبود اقتصاد است.

خروجی جلسات اقتصاد مقاومتی دولت ارتباط با کشورهای خارجی است/تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ نداد/۵ برابر شدن بدهی بیمارستان ها به بیمه ها با طرح تحول سلامت

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا فولادگر در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: تشکیل دولت جدید مهم‌ترین موضوع چند ماه اخیر مجلس بود که به غیر از دو وزارتخانه تمامی وزرا رأی بالایی را کسب کردند، این رأی اتمام حجتی بود برای دولت که کار خودش را بتواند بدون دغدغه همراهی مجلس انجام دهد.

وی با اشاره به مخالفت با برنامه رئیس جمهور افزود: دلایل مخالفت با برنامه رئیس جمهور این بود که دولت در زمان انتخابات و بعد از اعلام نتایج وعده تغییر در اقتصاد را دادند و اشتغال، نظام بانکی، صندوق‌های بازنشستگی، تطابق بودجه و موضوعات محیط زیستی را به عنوان چالش‌های اصلی مطرح کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحول خاصی در تیم اقتصادی دولت رخ نداد و تنها وزیر کنار رفت، این در حالی است که یکی از دستاوردهای دولت در زمینه اقتصاد بود که نتیجه عملکرد همان وزیر بود، در مجموع تفاوت چندانی رخ نداد و بیشتر مسؤولان اقتصادی در سمت خود ابقا شدند.

وی با انتقاد از برنامه دولت که توسط رئیس جمهور در مجلس ارائه شد، عنوان کرد: رشد نقدینگی ۲٫۵ برابر و رشد اقتصادی ۸ درصد محقق نشد، از ۱۱ درصد رشد سال ۹۵ حدود ۹ درصد مربوط به نفت است، این در حالی است که ما حداکثر نفتی که می‌توانستیم بفروشیم را فروختیم و این یعنی در سال ۹۶ رشد اقتصادی در صورت عدم افزایش حوزه‌های دیگر به یکباره به ۲ درصد می‌رسد.

فولادگر موضوع اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و یادآور شد: اسم اقتصاد مقاومتی همه جا در دولت مطرح است، کارگروه و مسؤول هم مشخص می‌شود اما باید دید مبنای افراد هم اقتصاد مقاومتی هست یا نه؟ وقتی حل مشکلات اقتصادی کشور را گره می‌زنیم به رابطه با کشورهای خارجی، فرار رو به جلویی است که هر زمان تحولی رخ نداد به همین ارتباط دهند.

وی اضافه کرد: در صورتی که در رابطه با ارتباط با غرب اتفاقی بالاتر از برجام قابل تصور نیست که مدت‌ها می‌گذرد و ایران به تعهداتش عمل کرده اما شاهد ادامه رفتار خصمانه آمریکا هستیم؛ در جلسات اقتصاد مقاومتی در جمع‌بندی گفته می‌شود سیاست‌زدایی از اقتصاد و ارتباط و تعامل با دنیا راه حل بهبود اقتصاد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پرداختن بیش از اندازه به واگذاری‌ها در اصل ۴۴ گفت: اصل ۴۴ صرفاً خصوصی نیست و خصوصی‌سازی هم فقط واگذاری نیست، اولین گزارش‌ها در این زمینه از سال ۸۸ بیان شده و تا حد زیادی هم صورت گرفته اما اصل ۴۴ تنها خصوصی‌سازی نیست.

وی توضیح داد: چالش تأمین مالی از بانک‌ها ۴ سال است که مشکل اصلی تولیدکنندگان و بی‌ثباتی قیمت‌ها در مرحله بعد از سرمایه در گردش است.

فولادگر با اشاره به دیگر مشکلات برنامه ارائه‌شده توسط رئیس جمهور تصریح کرد: طبق برنامه باید سالانه ۰٫۸ درصد بیکاری کاهش پیدا کند، طبق آمار رسمی بیش از ۱۲ درصد بیکاری وجود دارد موضوعی که مطرح کردیم این بود که هر بخش از دولت سهم خودش را از ایجاد اشتغال اعلام کند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه استان اصفهان بود که نصف آن محقق نشد، امسال این عدد به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است این در حالی است که فارس با درآمدی حدود یک سوم اصفهان ۹۶۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح تحول سلامت گفت: بدهی بیمارستان‌ها به بیمه‌ها به واسطه اجرای طرح تحول سلامت ۵ برابر شده است.

فولادگر عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های خوب دولت یازدهم تشکیل شورای عالی آب بود و چندین جلسه آن به زاینده‌رود اختصاص یافت، اما در این جلسات که ۴ استاندار حضور دارند علی‌رغم این که دو استان حق‌آبه ندارند همه اعضا حق رأی یکسان دارند.

وی در خصوص انتقال آب از خلیج فارس اظهار کرد: در دنیا شیرین کردن آب و انتقال چند صد کیلومتری آن معمول نیست و هزینه‌های آن بسیار زیاد است، با این حال استان‌های کرمان و یزد این طرح را پیگیر هستند تا با انتقال آب بتوانند در صنایع از آن استفاد کنند.

فولادگر در پایان خاطر نشان کرد: حداقل کاری که می‌شود در بحث انتقال آب زاینده‌رود کرد این است که برداشت آب را از زمانی شروع کنند که تونل سوم کامل شود، تا زمانی که سد تأسیس شود تونل سوم کارایی ندارد.

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.