گیلان -مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون مجموعاً ۱۸۳ میلیون و ۶۶۰ هزار لیتر نفتگاز به نیروگاههای استان گیلان ارسال شده است.

ارسال ۱۸۳ میلیون لیتر نفتگاز برای تامین برق در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، علی اصغر عباسی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون مجموعاً ۱۸۳ میلیون و ۶۶۰ هزار لیتر نفتگاز به نیروگاههای استان گیلان ارسال شده است که این سوخت به عنوان سوخت دوم در زمان قطعی یا افت فشار گاز به مصرف نیروگاه های استان خواهد رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان افزود: با تمهیدات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ذخیره سازی سوخت دوم نیروگاههای رشت و پره سر از ابتدای فروردین ماه در دستور کار این شرکت قرار دارد و تاکنون با رشد ۱۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۸۳ میلیون و ۶۶۰ هزار لیتر نفتگاز توزیع شده در استان، ۱۱۲ میلیون و ۲۹۸ هزار لیتر مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت و ۵۲ میلیون و ۹۵۶ هزار لیتر به نیروگاه پره سر است که به ترتیب افزایش بالغ بر ۸۰  و ۱۴۲ درصدی این نیروگاه ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

عباسی تصریح کرد: طی پنج ماهه امسال ۶۸۱ میلیون و ۴۴ هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی (بنزین سوپر و معمولی، نفت سفید و نفتگازغیرنیروگاهی و گاز مایع) در استان گیلان توزیع شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش بالغ بر چهار درصدی فرآورده هاست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان گفت: از مجموع توزیع انواع فرآورده های نفتی در استان گیلان ۴۵۵ میلیون و ۴۲۹ هزار لیتر مربوط به بنزین معمولی، ۲۶ میلیون و ۷۵۵ هزار لیتر بنزین سوپر، ۱۲ میلیون و ۷۶۲ هزار لیتر نفت سفید، ۱۶۴ میلیون و ۸۹۰ هزار لیتر نفتگاز غیرنیروگاهی و همچنین ۲۱ میلیون و ۲۰۸ هزار لیتر به  گاز مایع  اختصاص دارد.

وی ادامه داد: بیشترین تغییرات مصرف فرآورده ها نسبت به پنج ماهه مشابه سال گذشته مربوط به نفت سفید با کاهش ۳۱ درصد می باشد که افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش گاز خانگی و عدم استفاده از وسایل گرمایشی در فصل تابستان از مهمترین دلایل این کاهش است.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت مصرف فرآورده های نفتی به ترتیب با افزایش نه درصدی بنزین معمولی و ۱۳ درصدی بنزین سوپر، کاهش دو درصدی نفتگاز غیرنیروگاهی و کاهش ۱۹ درصدی گازمایع همراه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.