کرباسی گفت: قیمت برنج ایرانی ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر رفته به طوری که قیمت برنج هاشمی به ۱۲ هزار تومان رسیده است. برنج خارجی هم گرانتر شده از جمله قیمت برنج محسن از ۵ هزار تومان به ۵۵۰۰ افزایش یافته است

خرید مواد غذایی ۴۰ درصد کم شد/رب گوجه فرنگی ۱۰ درصد گران شد

به گزارش قدس آنلاین،  عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» بیان داشت: بازار کشش چندانی ندارد و حتی اوضاع نسبت به اوایل تابستان هم بدتر شده، به جرأت می‌توان گفت که فروش مواد غذایی در این سه ماه اخیرخرید  ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی در رابطه با قیمت کالاها نیز گفت: قیمت برخی از اجناس از جمله تمامی برندهای رب گوجه فرنگی ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: قیمت برنج ایرانی ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر رفته به طوری که قیمت برنج هاشمی به ۱۲ هزار تومان رسیده است. برنج خارجی هم گرانتر شده از جمله قیمت برنج محسن از ۵ هزار تومان به ۵۵۰۰ افزایش یافته است

رئیس اتحادیه بنکداران خاطرنشان کرد: حبوبات شامل لپه، لوبیا قرمز و نخود هم ۵ درصد گرانتر شده است که دلیل آن نزدیک شدن به آستانه محرم است. البته گرانتر شدن این کالا پس از کاهش قیمت نسبی در یک ماه اخیر صورت گرفته است.

کرباسی در رابطه با کالاهای وارداتی موجود در بازار اظهار داشت: واردات تغییر چندانی نکرده و همچنان ۷۰ درصد کالاها از جمله نوشیدنی‌های موجود در بازار، وارداتی است.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.