رشت- رییس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان گیلان به منظور پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در خصوص کلاهبرداری کارت به کارت هشدار داد.

کلاهبرداری کارت به کارت را جدی بگیرید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ سرهنگ جمشید اکبری با اشاره به این مطلب اظهار داشت: اخیراً افراد سودجو و فرصت طلب به عناوینی به شماره تلفن همراه شهروندان دسترسی پیدا کرده و طی تماس تلفنی  با آنان  خود را مجری شبکه رادیو جوان، معارف، رادیو قرآن، رادیو نسیم، روابط عمومی شرکت همراه اول، شرکت مخابرات، شرکت ایرانسل، رایتل و یا سامسونگ معرفی و طی مصاحبه فرضی آنان را به امور غیر واقع مثل خوش حسابی در پرداخت قبض تلفن و یا برنده شدن در قرعه کشی در اهدای جایزه پرداخت هزینه سفر زیارت عتبات عالیات یا پرداخت نقدی به مبالغ مختلف ، اعتماد آنان را جلب و با حیله و تقلب شهروندان را به جلو باجه خودپرداز بانک ها کشانده و با یکسری عملیات متقلبانه و گمراه کننده تمامی وجوهات آنان را به حساب خود و همدستان خود که با ارئه مدارک و آدرس های جعلی اقدام به افتتاح حساب در بانک های استانهای دیگر کشور نموده اند واریز می کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: مراقب سوء استفاده های افراد سودجو و کلاهبردار باشید و بدانید هرگونه تماس تلفنی و یا پیامک مبنی بر  برنده شدن در قرعه کشی همراه اول، کمک هزینه عتبات عالیات، برنده شدن در قرعه کشی مسابقه رادیو جوان ، رادیو معارف و ... کلاهبرداری است .

وی ادامه داد: شرکت های نام برده شده هیچگونه جایزه ای از طریق اخذ شماره حساب شهروندان یا کشاندن آنان به جلو باجه خودپرداز پرداخت نمی کنند .اگر قرار است پولی از بابت برنده شدن شما در قرعه کشی به حساب شما واریز شود به هیچ عنوان نیازی به ارائه اطلاعات حساب شخصی خود و مراجعه شما در کنار دستگاه خودپرداز نیست .

اکبری همچنین توصیه کرد: به پیامک و یا تماس تلفنی افراد غریبه که خود را از شرکت های مزبور یا هرگونه موسسه و سازمانی اعلام می کنند توجه نکنید و مراقب باشید تا با کلاهبرداری موجودی حساب های شما را خالی نکنند.

وی همچنین گفت:  از قبول درخواست تلفنی و یا حضوری افراد ناشناس درخصوص هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه ، کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک و غیره اکیدا خودداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام .عین همین کارو امروز باهام کردن و یه حسابمو ک توش پول بود مبلغ ۷۰۰۰۰ تومنو انتقال دادن رفت.