خرم آباد- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: احداث فرهنگسرای خرم آباد در دستور کار شورای شهر است و شورا به دنبال بررسی جانمایی آن است.

احداث فرهنگسرای خرم آباد در دست بررسی شورای شهر است

رستم کوشکی با بیان اینکه احداث فرهنگسرا مطالبه جدی مردم فرهنگدوست خرم آباد است به خبرنگار قدس آنلاین گفت: بحث احداث فرهنگسرای خرم آباد در شورای چهارم نیز مطرح بود اما به دلیل برخی مسائل از جمله نبود اعتبارات لازم بی نتیجه ماند.

وی افزود: شهرداری خرم آباد با کمبود اعتبارات عمرانی مواجه است و چون میزان مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض پایین است،پیگیری مطالبات مردم نیز با مشکل مواجه است.

عضو شورای شهر خرم آباد تعامل و همکاری شهروندان در تحقق مطالبات عمومی را مهم دانست و تصریح کرد:مردم بدانند که پرداخت عوارض دوباره به خودشان برمی گردد چونکه نفع جمعی خدمات شهری حاصل همکاری همه شهروندان است.

کوشکی افزود:شورای پنجم شهر خرم آباد به جد به دنبال توسعه زیرساخت های فرهنگی است و ساخت فرهنگسرا از مصادیق این اقدامات است.

وی اشاره کرد: شورا برای مکان نمایی احداث فرهنگسرا بازدیدهای میدانی داشته است از جمله محل سابق ترمینال حافظی و زمین یکهزار متری در بلوار کریم خان زند.البته برخی خیرین از جمله دکتر طغیانی نیز برای احداث فرهنگسرا اعلام همکاری کرده اند.

تلاش کمیسیون فرهنگی شورا ایجاد تعامل بین هیئات مذهبی است

عضو شورای پنجم شهر خرم آباد با اشاره به نزدیک شدن به ایام عزاداری ماه محرم با بیان اینکه تلاشمان برنامه ریزی اصولی برای اجرای هرچه بهتر مراسمات عزاداری در این ایام است افزود: ماه محرم و صفر هرساله برای مردم خرم آباد از اهمیت خاصی برخوردار است.تلاشمان این است امسال نیز به مانند سال های گذشته با ایجاد تعامل بین هیئات مذهبی مراسمی ویژه و درخور برگزار کنیم.

رستم کوشکی تصریح کرد: در جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی شورا که باحضور شهرداری،سازمان تبلیغات اسلامی،نیروی انتظامی و سپاه ناحیه شهرستان برگزار شد؛ایجاد تعامل بین دستگاه های فرهنگی و هیئات مذهبی شهر خرم آباد در اولویت برنامه های فرهنگی ایام پیش و رو قرار گرفت.

وی افزود: همکاری و کنار گذاشتن اختلافات هیئات از ضروریات و اهداف اصلی ستاد برگزاری مراسمات ماه محرم است که لازم است هیئات و مردم این مهم را مد نظر قرار دهند.

کوشکی اشاره کرد:هیئات مذهبی باید اختلافات سلیقه ای را کنار بگذارند تا همه درکنار هم در مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی تجمیع شده و این آئین تاریخی را که در خرم آباد از قدمت ویژه ای برخوردار است به نیکی بجا بیاوریم.

فرهنگ زیربنای توسعه همه جانبه است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم آباد با بیان اینکه فرهنگ زیربنای توسعه همه جانبه است اظهار کرد:پایه اساسی پیشرفت جوامع فرهنگ است و اگر می خواهیم خرم آبادی توسعه افته داشته باشیم باید زیرساخت های فرهنگی توسعه یافته ایجاد کنیم.

کوشکی افزود:تالار های فرهنگی،سینما،فرهنگسرا و... زیربناهای رشد و توسعه فرهنگی در شهرهاست و ما تلاش داریم این زیرسازها را ایجاد و رونق دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد تصریح کرد:در جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی شورای شهر از تمامی کارشناسان فرهنگی و نخبه های شهر خرم آباد درخواست کرده ایم تا اولویت های فرهنگی شهر را بیان کنند تا براساس اقتضائات و منابع موجود عملیاتی و اجرا شوند.

کوشکی بیان کرد:تلاش داریم تا براساس این اولویت ها نقشه راه را مشخص کنیم و براساس آن کمبودها و نواقص فرهنگی شهر را مرتفع نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.