انتظار می رود نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با ترامپ وی را به اعمال تغییر در بند «غروب آفتاب» شامل بازه زمانی انقضای محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران، ترغیب کند.

نتانیاهو زمان «غروب آفتاب» را نمی پسندد!

به گزارش قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فرصت سفر به کشورهای آمریکای جنوبی به ویژه آرژانتین استفاده کرد تا موج جدیدی از ایران هراسی را به راه بیندازد. حالا وی با سواری گرفتن از این موج، ادامه سفر تا نیمه شمالی قاره آمریکا و صحن سازمان ملل را هموار می کند.

انتظار می رود وی که قرار است هفته آینده آمریکای لاتین را به مقصد نییورک ترک کند؛ پیش از حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیداری با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا داشته باشد.

حالا گمانه زنی ها که تقریبا رنگ و بوی یقین به خود گرفته حاکی از آن است که نتانیاهو در دیدار با ترامپ، از آنچه به زعم وی معایب برجام است سخن خواهد گفت تا این به اصطلاح رفیق ایران ستیز را به پاره کردن یا حتی الامکان بازنویسی توافق هسته ای مجاب کند!

به گفته یک مقام صهیونیست که نامی از وی برده نمی شود، آنچه نتانیاهو در گوش ترامپ زمزمه خواهد کرد تجدید نظر در بند موسوم به «غروب آفتاب» است- بندی که بازه زمانی لغو محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای ایران را تعیین می کند.  

طبق بند مورد نظر، ایران بعد از گذشت ۱۰ سال از زمان اجرای توافق هسته ای می تواند شمار سانتریفیوژهای غنی سازی اروانیوم را به بیش از سقف فعلی ( ۵ هزار و ۶۰ عدد) افزایش دهد.

حال آنکه بعد از ۱۵ سال هم می تواند سقف مجاز (۳۰۰ کیلوگرم) ذخیره اورانیوم کمتر غنی شده خود را افزایش دهد.

این در حالی است که نتانیاهو مدعی است رفع محدودیت حکم بازگشت ایران به نقطه صفر را دارد.

گفتنی است نتانیاهو دیروز چهارشنبه در دیدار با «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهور آرژانتین، مدعی شد ایران دنبال دستیابی به سلاح اتمی است و گفت این مسأله باید جامعه جهانی را نگران کند!

وی در ادامه گزافه گویی های خود، از کشورهای غربی خواست توافق هسته ای با ایران را که سال ۲۰۱۵ حاصل شد، لغو یا بازنگری کنند.

منبع: واشنگتن پست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.