یاسوج- همایش پیاده روی خانواده به مناسبت هفته ی دفاع مقدس صبح جمعه (۲۴ شهریور) ساعت ۷:۳۰ از بلوار عدل تا گلزار شهدای یاسوج برگزار شد. 

همایش پیاده روی خانواده به مناسبت «هفته دفاع مقدس» در یاسوج برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، همایش پیاده روی خانواده به مناسبت هفته ی دفاع مقدس صبح جمعه (۲۴ شهریور) ساعت ۷:۳۰ از بلوار عدل تا گلزار شهدای یاسوج برگزار شد. 

در این همایش برخی مسئولین استانی و عموم مردم از اصناف مختلف حضور داشتند که با همراهی نیروی انتظامی، آتش نشانی، هلال احمر، تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج و برخی نهادهای خصوصی اجرا گردید.

با توجه به اینکه ۳۱ شهریورماه بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس مصادف با اول ماه محرم است، این همایش یک هفته زودتر برگزار شد. سرهنگ ستوده معاون اجرایی سپاه فتح استان بعد از اتمام پیاده روی در جمع مردم گفت: دفاع مقدس باید زنده بماند و همه مطلعیم که ما در معرض شبیخون یا تهاجم فرهنگی هستیم و تمام تلاش خود را برای مقابله با آن خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: هدف اصلی این شبیخون، سست کردن پایه های اعتقادی جوانان و نوجوانان است که نامه ی تاریخی رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی حاکی از توجه ویژه به جنگ نرم و ایجاد توانایی های فردی و اجتماعی در آن است. می توانیم تهدید ها را به فرصت ها تبدیل کنیم و همانطور که در جنگ دست خالی بودیم و از غنایم دشمن علیه خودشان استفاده می کردیم، در شبیخون فرهنگی هم همین کار را انجام می دهیم.

بعد از سرهنگ آسوده، دکتر دهراب پور رئیس اداره ی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تذکر این نکته که فقط ۲۵ درصد سلامتی جامعه به دست این دانشگاه است افزود: سلامتی جامعه محور توسعه است و با وضعیت فعلی جوامع مبنی بر ماشینی بودن و عدم تحرک، سلامتی افراد به شدت خطرآفرین است یکی از راه های اصلی مقابله با آن همین پیاده روی است.

دهراب پور با اشاره به اینکه بیشترین بیماری های استان در حوزه ی قلبی و عروقی است اظهار کرد: در این بخش فشار خون و قند خون در رأس قرار دارند، بعد از اینها به ترتیب حوادث و سرطان از مسائل شایع استان کهگیلویه و بویراحمد است که برای جلوگیری از هزینه های سرسام آور درمان و دارو، باید به ورزش های پرتحرک روی آورد تا هم بیماری های روحی و روانی از بین بروند و هم افسردگی رسوخ کرده در جوانان زایل شود. باید بدانیم که پیاده روی برای تمامی سنین کاربردی است.

در پایان این همایش، به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان هدایایی اعطا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.