اصفهان- امام جمعه اصفهان گفت: در میانمار این تعداد انسان کشته می‌شود و این‌گونه نیست که سردمداران آنجا عقل نظری نداشته باشند؛ بلکه بصیرت نداشته و کشتن مظلومان را عزت می‌دانند.

برخی کشته شدن مسلمانان در میانمار را عزت می‌دانند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: عذاب‌های دنیایی خداوند برای گناهکاران، کافران و منافقان وجود دارد و این عذاب بر دو نوع سخت و نرم است.

وی با اشاره به این که رها شدن بنده توسط خداوند و مهر زدن بر قلب، از جمله عذاب‌های نرم دنیایی است، افزود: نتیجه گرفتار شدن به این عذاب‌ها، بی‌بصیرتی است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: حکماً و فضلاً دو محصول را برای عقل انسان بر می‌شمارند که عبارت از عقل نظری و عقل عملی هستند؛ عقل نظری این است که انسان حقیقت اشیا را بفهمد و عقل عملی تشخیص درست یا غلط بودن اعمال است، عقل عملی، مربوط به زندگی است و بصیرت همان عقل عملی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی در سیاست، خانواده و همه ابعاد زندگی فاقد بصیرت هستند و زندگی آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به فرارسیدن سالروز قتل عام فلسطینیان، گفت: همین اتفاقات در میانمار در حال وقوع است؛ چراکه آرزوی صهیونیست‌ها نابودی همه مسلمین است.

طباطبایی‌نژاد در خصوص کشتار مسلمانان میانمار بیان داشت: در میانمار این تعداد انسان کشته می‌شود و این‌گونه نیست که سردمداران آنجا عقل نظری نداشته باشند؛ بلکه بصیرت نداشته و کشتن مظلومان را عزت می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه از بین رفتن بصیرت بسیار خطرناک است و در روایات نیز به آن اشاره شده است، اذعان کرد: در توصیف حضرت ابوالفضل علیه السلام فارغ از رشادت‌ها و ویژگی ظاهری ایشان، بر بصیرت ایشان تأکید شده است.

امام جمعه اصفهان ماه ذی‌الحجه را ماه ائمه دانست و گفت: دهه آخر این ماه اتفاقات مبارکی در خود دارد، 24 ذی‌الحجه، روز نزول آیه مباهله است و بر حق بودن پیامبر(ص) در این روز اثبات شد و در این روز آیه ولایت و آیه تطهیر نیز نازل شد، سوره «هل اتی» نیز در این ماه نازل شد که مایه برکت زندگی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تأکید کرد: باید مراقب نحوه عزاداری و روضه‌خوانی‌ها باشیم که از اصل عزاداری دور نشویم و خرافات ترویج نشود.

امام جمعه اصفهان در پایان با اشاره در پیش بودن سالگرد آیت‌الله خزعلی است، تصریح کرد: آیت‌الله خزعلی شیفته امام علی بودند؛ سالگرد درگذشت شهریار نیز در این هفته است و شعر وی درباره حضرت علی دارای معانی عمیقی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.