ایلام- مدیر کانون نمایش های دینی هنرهای نمایشی گفت: زمینه بازگشت هنرمندان کوچ کرده از ایلام فراهم شود.

زمینه بازگشت هنرمندان کوچ کرده ایلام فراهم شود

محمود فرهنگ در حاشیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه در اولین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با تئاتر ایلام آشنا شدم، اظهار داشت: تئاتر ایلام با داشتن هنرمندان خوب، نسبت به هر سال از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده و این مهم به دلیل تمایل هنرمندان به کسب دانش و تجربه در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با نگاه به دفاع مقدس، تئاتر ارزشی محسوب می شود، افزود: تئاتر ایلام با نگاه به مسائل اجتماعی، دفاع مقدس، ارزش ها و شناخت خوب هنرمندان از موضوعات مهم استانی، روند رو به رشد خوبی داشته است.

داور سی و یکمین جشنواره تئاتر استان ایلام به پیشرفت چشمگیر هنرمندان عرصه تئاتر ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر یکی از هنرمندان جوان ایلام «سعید خیرالهی» که در سال های گذشته تئاترهای خوبی را کارگردانی کرده، امسال بعنوان دبیر این جشنواره انتخاب شده که برای تئاتر ایلام حائز اهمیت است.

محمود فرهنگ با اشاره به انگیزه بالای هنرمندان تئاتر ایلام برای ارائه نمایش های ارزشی، ادامه داد: تئاتر ایلام در مقایسه با تئاتر دیگر استان های برخوردار، پیشرفت بیشتری داشته که حضور در جشنواره های مختلف همچون جشنواره تئاتر ماه، مریوان، دفاع مقدس و ... نشان دهنده پیشرفت هنرمندان تئاتر ایلام است.

وی با بیان اینکه در جشنواره های مختلف تئاتر، گروه های نمایشی ایلام حضور پر رنگی دارند، بیان داشت: در جشنواره تئاتر صاحب دلان که در ماه محرم و صفر برگزار می شود، ۳ نمایش از ایلام توانسته به این جشنواره راه یابد.

داور سی و یکمین جشنواره تئاتر استان ایلام با تأکید بر لزوم حمایت همه جانبه مسئولان استانی به هنر تئاتر، تصریح کرد: حمایت مسئولان همچون استاندار و شهرداران و شورای شهر با ایجاد محل های نمایش در کنار پارک ها که حضور مردم در این مکان ها بسیار است، به رشد و تعالی تئاتر کمک می کند.

محمود فرهنگ با بیان اینکه مسئولان استان بایستی زمینه بازگشت هنرمندان کوچ کرده ایلام را فراهم کنند، افزود: ظرفیت تئاتر ایلام بسیار بیشتر از این است و رشد و شکوفایی آن به حمایت همه جانبه مدیران و مسئولان استانی نیازمند است.

 وی با تأکید بر اینکه استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی، بیشترین آسیب را دیده است، گفت: اولویت استان ایلام مشکلات فرهنگی است و مسئولان می توانند با ایجاد سالن های مناسب، کمک های مادی و معنوی و ... اندکی از آلام و سختی های جنگ را با هنر، خصوصا هنر تئاتر کم کنند.

مدیر کانون نمایش های دینی هنرهای نمایشی با بیان این مطلب که انرژی و پتانسیل موفقیت در تئاتر ایلام بسیار است، بیان داشت: حمایت مسئولین، ایجاد زیرساخت ها و زمینه سازی برای ایجاد ظرفیت های جدید لازمه رشد بیش از پیش هنر تئاتر در ایلام است.

محمود فرهنگ با بیان اینکه هنرمندان برای اثبات توانایی ها و ظرفیت های بالقوه خود باید آثار در خور شأنی ارائه دهند، یادآور شد: بالفعل شدن این ظرفیت ها، نیاز به حمایت مسئولین داشته و مدیران بایستی بدانند که هنر تئاتر با ظرفیت بالای خود، می تواند تأثیر بسیاری بر  فرهنگ مردم بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.