گیلان- یک دستگاه «ویدئو کولونوسکوپی» و یک دستگاه «ویدئو گاستروسکوپی» به ارزش تقریبی ۳۳۰ میلیون ریال توسط یکی از خیرین موسسه امید به بیمارستان پورسینا اهدا شد.

اهدا دو دستگاه ویدئو کولونوسکوپی و ویدئو گاستروسکوپی به بیمارستان پورسینا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر هاجر تحریری نیک‌ صفت با اشاره به اهدای دو دستگاه دستگاه ویدئو کولونوسکوپی و ویدئو گاستروسکوپی به بیمارستان پورسینا توسط یکی از خیران موسسه امید، اظهار کرد: یک دستگاه «ویدئو کولونوسکوپی» و یک دستگاه «ویدئو گاستروسکوپی» به ارزش تقریبی ۳۳۰ میلیون ریال توسط یکی از خیرین موسسه امید به بیمارستان پورسینا اهدا شد.

وی با بیان اینکه آندوسکوپی یک روش تشخیصی است که در آن قسمت‌های مختلف داخل بدن توسط روش‌هایی مثل کولونوسکوپی و گاستروسکوپی دیده می‌شود که برای دیدن قسمت فوقانی دستگاه گوارش و معده از روش گاستروسکوپی و برای دیدن روده بزرگ(کلون)از شیوه کولونوسکوپی استفاده می‌شود.

تحریری نیک‌صفت گفت: روش کولونوسکوپی علاوه‌بر بررسی علت درد شکم، خونریزی مقعد، اسهال، یبوست و دیگر مشکلات روده‌ای، به عنوان آزمونی برای تشخیص سرطان روده بزرگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه خیریه امید بیان کرد: با اهدا این دو دستگاه به بیمارستان پورسینا، از این پس بیماران نیازمند به گاستروسکوپی و کولونوسگوپی می‌توانند در داخل بیمارستان پورسینا آندوسکوپی مورد نیاز را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.