بجنورد- فرماندار شهرستان بجنورد گفت: افزایش ماندگاری مسافران، مستلزم وجود زیرساخت های گردشگری است و برای افزایش رغبت مسافران باید خدمات گردشگری افزایش یابد.

افزایش ماندگاری مسافران مستلزم وجود زیرساخت های گردشگری است

به گزارش قدس آنلاین، محمود ثمینی در جشنواره گردو در روستای هدف گردشگری فیروزه اظهار کرد: گردشگری یک صنعت است و این قابلیت در این صنعت وجود دارد که صنایع زیر بخش آن ایجاد و رونق یابد و از این طریق مشاغل زیادی نیز ایجاد شود.

وی با تاکید بر نقش صنعت گردشگری در رونق اقتصادی خاطرنشان کرد: برای رونق گردشگری باید زیرساخت ها فراهم شود.

وی ایجاد زیرساخت ها در روستاهای هدف گردشگری را فرصتی برای افزایش ماندگاری مسافران عنوان و تصریح کرد: گردشگر، فرصتی برای درآمدزایی و رونق اقتصاد است و با افزایش خدمات به گردشگران در روستاها، همچون خدمات اقامتی می توان به درآمدزایی روستاییان کمک کرد.

فرماندار بجنورد گفت:ایجاد مهمانخانه ها و مراکز بوم گردی، با جذب گردشگران، علاوه بر معرفی آیین و سنت روستاها می تواند سبب اشتغال زایی و درآمد زایی در این مناطق شود.

وی به پتانسیل های موجود در روستای فیروزه برای جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: روستای فیروزه با طبیعت زیبا و زبان تاتی، جاذبه های خود را دارد و از گذشته ها مورد توجه گردشگران داخل و خارج استان بوده و استعدادهای فراوانی برای جذب گردشگر دارد.

ثمینی اظهار کرد: امید است با همت دهیاری، شورای اسلامی روستا و مسئولان مربوط بتوانیم برای رونق گردشگری در این روستا اقدامات خوبی انجام دهیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.