رهبر کره‌شمالی با تأکید بر عزم کشورش به دنبال کردن برنامه هسته‌ای خود، گفت که هدف نهایی پیونگ‌یانگ دستیابی به قدرت واقعی است تا رهبران آمریکا جرات حرف زدن درباره اقدام نظامی علیه کشورش را نداشته باشند.

هدف نهایی ما دستیابی به توازن قوای واقعی با آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین، «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی تأکید کرده است که کشورش برنامه هسته‌ای خود را دنبال خواهد کرد.

این سخنان را تلویزیون رسمی کره‌شمالی به نقل از کیم‌جونگ اون و تنها ساعاتی پس از جدیدترین آزمایش موشکی این کشور، پخش کرد.

کیم‌جونگ اون گفته است: «هدف نهایی ما دستیابی به توازن قوای واقعی با ایالات متحده است تا دیگر رهبران آمریکا جرات نکنند از گزینه نظامی علیه جمهوری مردمی و دموکراتیک کره‌شمالی سخنی بگویند.»

وی همچنین گفت: «ما باید به طور واضح به ابرقدرت‌های خودپرست نشان بدهیم که چگونه کشور ما به رغم تحریم‌های بی‌وقفه آنها توانسته‌ است به هدف کامل کردن قدرت هسته‌ای خود دست یابد.»

سفیر چین در آمریکا در واکنشی تند به این سخنان رهبر کره‌شمالی گفته است: «پکن هرگز کره‌شمالی را به عنوان یک قدرت اتمی نخواهد پذیرفت.»

این دیپلمات چینی همچنین تاکید کرده کشورش بنا دارد تحریم‌های تازه شورای امنیت علیه پیونگ‌یانگ را «به صورت کامل» اجرا خواهد کرد.

طبق این گزارش، کره‌شمالی روز جمعه دست به یک آزمایش موشکی دیگری زد که واکنش‌های بین‌المللی در پی داشته است. شورای امنیت سازمان ملل متحد، عصر جمعه باز هم به اتفاق آرا ادامه آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی را محکوم کرد اما تحریم تازه‌ای علیه این کشور تصویب نکرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.