شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران اجرایی باید تلاش کنند با کمک بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی معضل بیکاری را کاهش دهند.

مدیران اجرائی با کمک بخش خصوصی معضل بیکاری را کاهش دهند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی ظهر شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: مدیران اجرایی باید تلاش کنند با کمک بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی معضل بیکاری را کاهش دهند.

وی افزود:در طرح اشتغال فراگیر اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان به منظور اشتغال زایی ۹۷۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است که سهم چهارمحال و بختیاری از این اعتبار ۸۴۲ میلیارد تومان است.

استاندار با اشاره به نرخ ۲۰ درصدی بیکاری در استان افزود:افزایش نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان ها به یکباره صورت گرفت که این مسئله باعث شد نرخ بیکاری نسبت به سایر استان ها افزایش چشم گیری داشته باشد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد اشتغال و رونق واحدهای تولیدی استان در سال جاری بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

سلیمانی با اشاره به انعقاد قرارداد با یکی از تولیدی های پوشاک به منظور ایجاد اشتغال گفت: این طرح که قرار است در روستاهای استان اجرا شود به منظور کاهش نرخ بیکاری، تجهیز و تقویت کارگاه‌های روستایی تولید پوشاک می باشد که اجرای این طرح زمینه اشتغال هزار و ۵۵۰ نفر را بصورت مستقیم فراهم می کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:زمینه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان باید فراهم شود که رفع بروکراسی اداری و راه اندازی هرچه سریعتر سامانه پنجره واحد اقتصادی از جمله این اقدامات می باشد.

وی در پایان به اخذ مالیات در ابتدای کار واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود:باید کارگروهی از نمایندگان اداره کل امور اقتصاد و دارایی برای رفع این ایراد تشکیل شده و پیش نویسی تنظیم و به کمسیون اقتصادی ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.