رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه مجلس از بازنشستگی پیش از موعد بانوان حمایت می‌کند، تاکید کرد: هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

مجلس از بازنشستگی پیش از موعد بانوان حمایت می‌کند/ هیچ مانعی نیست

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت: از طرح بازنشستگی پیش از موعد بانوان که در هیات دولت مطرح شده است در مجلس حمایت می کنیم،

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به مصوبه بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه کار در قانون برنامه ششم گفت: این موضوع در برنامه ششم توسعه کشور پیشنهاد و پیگیری شد.

حاجی بابایی تصریح کرد: در همان زمان هم توضیح داده شد که ۹۵۰ هزار خانم در ادارات در حال فعالیت هستند که ۵۱۰ هزار نفر از این افراد در آموزش و پرورش هستند و ۲۷۰ هزار نفر از این افراد سابقه کمتر از ۲۰ سال دارند که مشمول این قانون نمی‌شوند و با توجه به اینکه اجرای این طرح تبصره‌های خاصی دارد و حقوق افراد دوسوم خواهد شد، بنابراین می‌توان برآورد کرد که شمار این افراد به بیش از ۱۰ هزار نفر نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه بی توجهی به ایجاد تسهیلات قانونی برای بازنشستگی با حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت را ظلم مضاعفی در حق آنها برشمرد.

وی اظهار داشت: با توجه به لزوم ایجاد یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در برنامه ششم توسعه، تصویب این طرح می تواند زمینه ساز جذب و بکارگیری نیروی جوان در دستگاهها و موسسات دولتی وغیردولتی باشد.

حاجی بابایی با اشاره به لزوم تکریم بازنشستگان گفت: بازنشستگی فصل نوینی از زندگی افرادی  که بهترین سالهای عمر خود را در کمال صداقت و عشق در حوزه های مختلف در سنگر خدمت به مردم سپری کرده اند و در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده اند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و افزود: این قانون از اول فروردین ۱۳۹۶ باید اجرایی شود و به تدریج بازنشستگان کشوری و لشکری در شرایط مناسب حقوقی در کشور قرار بگیرند.

وی لزوم برقراری بیمه های حمایتی مناسب برای بازنشستگان با توجه به افزایش جمعیت سالمندان کشور و لزوم توجه به بهزیستی آنها را یادآوری کرد و آن را از ضروریات زندگی آنها برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.