مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر اتهامات بی اساس کشورش را علیه ایران در خصوص توافق هسته ای و اوضاع منطقه تکرار کرد.

تکرار ادعاهای آمریکا علیه ایران از زبان «مک مستر»

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته ای بعد از گذشت ۲ سال از این توافق مدعی شد:همان طور که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده توافق هسته ای با ایران بدترین توافق در تمام زمان ها به دلیل برخی عوامل به شمار می آید از جمله آنکه ایران در این توافق به تمام مزایا دست می یابد. این توافق نامه ۱۰ ساله بعد از گذشت ۸ سال دیگر به پایان خواهد رسید و ایران می توانند تا آن زمان منتظر بماند. در آن زمان نظام حاکم بر ایران در آستانه انتقال به مرحله تولید جنگ افزارهای هسته ای با سرعت بسیار زیادی خواهد بود. در تمام طول این مدت ایران می تواند سیستم های موشکی خود را تقویت کند.

وی در ادامه ادعا کرد:ترامپ تصمیم خود را در خصوص مشارکت ما در برجام بر اساس اولویت هایش یعنی امنیت مردم آمریکا اتخاذ خواهد کرد. ماموریت دولت ترامپ ارائه تعداد زیادی از گزینه ها به وی برای تصمیم گیری در این خصوص با توجه به تضمین امنیت آمریکایی ها است. تا زمانی که آمریکا و شرکای ما طرفهای این توافقنامه به شمار می آیند باید ایران را ملزم به پایبندی به تعهداتش در چارچوب توافق هسته ای کنیم. می دانیم که ایران عملا این توافق را نقض کرده است. در متن توافق نامه آمده که اگر ایران این کار را کرد ما باید به آن اخطار دهیم و اگر بعد از یک زمان مشخص به تعهدات خود پایبند بود دیگر ناقض آن به شمار نمی آید. این مساله یکی از دلایلی است که باعث می شود توافق هسته ای برای ایران خوشایند و برای دیگران خطرناک باشد. بنابراین نخستین گام اجرای جدی بندهای این توافقنامه است. انواع مختلف بازرسی وجود دارد که امکان اجرای آن وجود دارد اما صورت نمی گیرد. روشهای نظارتی مختلف نیز وجود دارد که هنوز اجرایی نشده است. همه طرفها باید بر اجرای سخت گیرانه توافق نامه اصرار ورزند.

مک مستر در ادامه گزافه گویی هایش مدعی شد:ترامپ عملا اعلام کرده که نظام حاکم در ایران به تعهدات خود عمل نمی کند و بنابراین به روح این توافق نامه نیز پایبند نمی باشد. به جای مشارکت در تحقق صلح و امنیت در منطقه بر اساس توافق هسته ای، ایران به استفاده از شبکه های تروریستی برای ایجاد خشونت و هدف قرار دادن غیر نظامیان در مناطق مختلف خاورمیانه روی آورده است. این کشور برای ایجاد این شبکه ها و ارسال سلاح به آنها و ایجاد پل ارتباطی با لبنان  وسوریه تلاش می کند.

منبع: الشرق الأوسط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.