تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در جام قهرمانان بزرگ به مصاف فرانسه رفت و در پایان یک بازی سخت حریف خود را شکست داد و روی سکوی سوم ایستاد.

پیروزی شیرین ایران برابر فرانسه/ ملی‌پوشان با شایستگی روی سکوی جهانی ایستادند

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی والیبال ایران پیش از ظهر امروز آخرین بازی خود در جام قهرمانان بزرگ در ژاپن را برابر فرانسه برگزار کرد و این تیم را در یک بازی سخت ۳ بر ۲ شکست داد. این نخستین برد ایران برابر فرانسه بود و به طلسم ناکامی ها برابر این تیم پایان داد.

ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، امیر غفور، سامان فائزی، سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی و مهدی مرندی (لیبرو) آغاز کرد و در پایان یک ست شگفت انگیز فرانسه را شکست داد.

دو تیم امتیازات متوالی را در ست نخست کسب کردند اما فرانسه از میانه های این ست کمی فاصله گرفت و حتی در امتیاز ۲۴ بر ۲۲ نیز پیش افتاد با این حال شاگردان کولاکوویچ تسلیم نشدند و کار را به تساوی کشاندند. از این پس همه چیز برابر پیش رفت و در یک ماراتن والیبالی تیم ایران ۳۸ بر ۳۶ ست نخست را برنده شد.

در ست دوم کولاکوویچ یک تغییر بزرگ را ایجاد کرد. معنوی نژاد جایگزین قائمی شد و یک تنه جریان بازی را به سود ایران تغییر داد. او هر بار به خط سرویس رفت پوئن سرویس گرفت یا دریافت های اول حریف را به هم ریخت. در آبشارها نیز معنوی نژاد فوق العاده ظاهر شد. تیم ایران در این ست بهتر از فرانسه بازی کرد و اگر چه خروس ها در امتیاز ۲۲ با ایران برابر شدند اما یک تایم اوت بجا و سپس سرویس های معنوی نژاد ایران را دو امتیاز پیش انداخت و در نهایت تیم کشورمان این ست را ۲۵ بر ۲۳ برنده شد.

نخستین امتیاز ست سوم را سامان فائزی برای ایران کسب کرد. در ادامه هر دو تیم برابر پیش رفتند تا اینکه ایران ۸ بر ۷ در وقت نخست استراحت فنی پیش افتاد. در حالی که دو تیم برابر ۱۳ بودند تونیوتی به خط سرویس رفت و روند بازی را با امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود فرانسوی ها تغییر داد.

در برگشت دوباره به زمین تیم ایران بازی را به تساوی کشاند. این تساوی تا امتیاز ۱۹ پیش رفت. در حالی که همه چیز برابر پیش می رفت دو اشتباه متوالی از بازیکنان ایران تیم فرانسه را پیش انداخت. کولاکوویچ درخواست تایم اوت کرد با این حال تیم فرانسه این ست را ۲۵ بر ۲۲ برد.

تیم ایران ست چهارم را قدرتمندانه آغاز کرد و با کسب امتیازات متوالی از حریف پیش افتاد و برتری ۸ بر ۵ را در وقت نخست استراحت فنی ثبت کرد. در حالی که شاگردان کولاکوویچ ۱۰ بر ۶ پیش افتاده بودند فرانسه در امتیاز ۱۵ با ایران برابر شد تا وقت دوم استراحت فنی با برتری یک امتیازی کشورمان همراه شود.

فرانسه که به بازی برگشته بود کاملا خود را در زمین پیدا کرد و چند امتیاز پیش افتاد. دو تیم در امتیاز ۲۴ نیز برابر شدند با این حال این فرانسه بود که ست چهارم را ۲۷ بر ۲۵ برنده شد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

در ست پنجم تیم ایران بار دیگر شروع خوبی داشت. برتری ۴ بر ۲ ایران باعث شد تیلیه تقاضای تایم اوت کند. تیم کشورمان در وقت استراحت فنی و تغییر زمین ۸ بر ۶ پیش افتاد. شاگردان کولاکوویچ با سرویس ها و دفاع های خوب خود ۱۳ بر ۱۱ پیش افتادند و در نهایت این ست را با ۱۵ بر ۱۱ پیروز شدند تا برای نخستین بار فرانسه را شکست دهند.

بدین ترتییب تیم ایران چهارمین برد خود را در این مسابقات کسب کرد و با ۹ امتیاز و ایستادن روی سکوی سوم به کار خود پایان داد. ایران در روز پایانی هم به باخت همیشگی برابر فرانسه پایان داد و هم نخستین مدال خود را در عرصه جهانی کسب کرد. مدال برنزی که شاید ارزش طلا را برای والیبال ایران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.