اهواز_ رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان عنوان کرد: با دارا بودن حدود ۸۴ شرکت دانش بنیان خوزستان رتبه هفتم را در کشور دارد.

خوزستان رتبه هفتم کشور در تعداد شرکت های دانش بنیان را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بابک مختاری در نشست با معاون سیاسی اجتماعی استانداری و سرپرست اداره کل بانوان استانداری که با هدف بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان استان روز یکشنبه در محل پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد، بااشاره به اینکه حدود ۸۴شرکت دانش بنیان در استان در حال فعالیت هستند اظهار کرد: از این حیث خوزستان رتبه هفتم را در کشور دارد و  حدود سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور هست که از این سه هزار نیز یک هزار۴۶۴ دراستان تهران، ۳۰۵ تا استان اصفهان، ۱۵۷ تا استان خراسان رضوی، ۱۰۵ استان فارس و  ۷۹ در استان یزد هستند. 

وی با بیان اینکه رتبه های چهارم تا هفتم در دست این استان ها است، افزود: استان هایی که اکنون بالاتر از استان خوزستان هستند از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان با خوزستان متفاوت است. سابقه پارک علم فناوری  آنها به سال ۸۱ بر میگردد و ساختمان و نیروهای اداری کادری به سال ۱۳۶۰که سازمان پژوش های علم صنعتی  ایران تشکیل شد برمیگردد اما پارک علم فناوری خوزستان عملا۱۳۸۸تاسیس شد چراکه ردیف بودجه سال ۱۳۹۲گرفت و از دانشگاه شیهد چمران مستقل شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان عنوان کرد: نکته خیلی خوب که وجود دارد ما درحوزه جنوب کشور از اصفهان که پایین می آییم تعداد اختراعات استانها کم هست ما در سال گذشته با فعالیتی ها ی ترویجی و تبلیغی انجام شد خوشبختانه  تعداد اختراعات ما دو برابر نیم شده است.  

مختاری با اشاره به اینکه در استان خوزستان و تعداد کسانی که ثبت اختراع داشتن تقریبا آنها هم تعداد شان دو برابر نیم شد. که این متناسب هست با تعداد جشنواره هایی و مسابقاتی که برگزار کردیم.  

وی بابیان اینکه فرهنگ دانش بنیانی در حال نهادینه شدن هست. اظهار کرد: نسبت درآمد اختصاص پارک علم فناوری نسبت به اعتباری که دولت برای آنها در نظر دارد تقریبا ما حداقل ۷۰درصد اعتبارتی که دولت به ما داده توانستیم در آمد اقتصاصی داشته باشیم، که بیشتر از طریق  پروژه های است که  بعضی از شرکت های پارک علم فناوری می گیرند از سال ۹۳ که ما مجوز گرفتیم که درامد زایی داشته باشیم سال ۹۳ که در آمد اختصاصی ما بالاتر از بودجه ای بود که دولت به ما داد بود.  

رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان با اشاره به اینکه اما مشکل اساسی ما که همه دوستان هم با آن دسته پنجه نرم می کنند همه هم توقع دارند بحث فضا است ادامه داد: در این دورهای پارک علم و فناوری تشکیل شد که از آن دوره تا الان برای مجموعه وزارت علوم هیچ طرح عمرانی جدیدی نشده همین الان شدید درگیر هستیم که  بتوانیم  برای امسال طرح را عمرانی کنیم.  

مختاری گفت: این عدم تعریف طرح عمرانی جدید و همچنین به هرحال یک مقداری به مرکز بر میگردد ویک مقداری به استان که بحث زمین به چندی بار دولتی و غیر دولتی پیدا کردکه آخر نهایی شد و هر چند به استاندار خوزستان اعلام کردم که جای که به ما اختصاص دادن خیلی از آن راضی نیستیم و استاندارهم تاکید کردن که اینجا مناسب نیست. ان شاء الله جای زمین پارک علم و فناوری در آن منطقه ای حدوداً یکی دو کیلومتر جابجا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.