کرج- مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه ساماندهی سرویس مدارس به جای رفع مشکل، عامل ایجاد دغدغه و مشکلات جدیدی شده است، از مسئولان مدیریت شهری کرج خواست تدبیری مناسب برای این منظور اتخاذ نمایند.

مدیریت شهری کرج ساماندهی سرویس مدارس را در دستور کار قرار دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خسرو ساکی پیش از ظهر یکشنبه در نشست ستاد استقبال از مهر که با حضور مدیران و مسئولان شهرداری کرج در باشگاه میلاد برگزار شد گفت: گاهی امور توسط مردم به خوبی انجام می گیرد و به محض اینکه ساز و کاری برای آن تعریف می شود مشکلات جدیدی به وجود می آید. از جمله این مسائل ساماندهی سرویس مدارس بود.

وی اذعان داشت: پیش از این رفت و آمد با سرویس مدارس با کیفیت و سهولت بیشتری انجام می گرفت اما در سال های اخیر با مشکلات متعددی در این زمینه مواجه شده ایم.

ساکی اضافه کرد: با توجه به اینکه کارگروه ماده ۱۸ ما را مکلف به اجرای دستورات در حوزه ساماندهی سرویس مدارس کرده است، از دستگاه های مسئول خواهشمندیم برای رفع مشکلات موجود اقدام نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: ساماندهی نزدیک به ۱۵ هزار سرویس مدرسه، نیازمند ساز و کار دقیق و تشکیلات مناسب است که به نظر می رسد امکانات مورد نیاز در این خصوص موجود نیست. در این حال به نظر می رسد سپردن مسئولیت به سازمان های مردم نهاد یا گذاشتن امر در اختیار خود شهروندان می تواند به اتفاقات بهتری منتج شود.

وی با تصریح بر اینکه نرخ گذاری سرویس های مدارس در اختیار آموزش و پرورش نیست و در این خصوص مدیریت شهری تصمیم می گیرد، پیشنهاد داد: می توان برای مساعدت و همکاری با والدین و دانش آموزان، افزایش نرخی را برای سال جدید پیش بینی نکنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، همچنین با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دانش آموز با آغاز سال تحصیلی وارد عرصه علم و دانش اندوزی می شوند، رسیدگی به مدارس و رفع مشکلات و دغدغه های آنان از طریق همکاری دستگاه ها بویژه شهرداری کرج را به منزله کمک بسیار بزرگی دانست که منفعت آن شامل حال همه شهر و حال و آینده آن خواهد شد.

ساکی در پایان با تجلیل و تقدیر از مدیریت شهری کرج برای ارائه خدمات به مدارس بخصوص در آستانه سال تحصیلی جدید، از مسئولان خواست نسبت به معرفی و اختصاص اراضی سطح شهر با کاربری آموزشی به آموزش و پرورش اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.