کرج - رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اجرایی شدن طرح مشاوره پیش از ازدواج بیان داشت: متاسفانه برخی به دلیل عدم آگاهی کامل به وسعت و تاثیر این طرح در پایداری زندگی زوجین جوان، در مسیر اجرای آن کارشکنی می‌کنند.

برخی در اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج کارشکنی می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد فاضلیان با تأکید بر اینکه قبح‌شکنی از آسیب‌های اجتماعی آفتی بزرگ برای جامعه است، گفت: استان البرز در زمینه طلاق جزو سه استان اول کشور بود و به همین دلیل دستگاه قضایی اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: این طرح ابتکاری در استان البرز ـ که مورد تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قرار گرفته و به عنوان یک طرح ملی در آن جا تصویب شده ـ مقرر بود در دو روز برگزار شود ولی به دلیل مشکلات در تامین مکان و هزینه اجرای طرح به یک روز و کلاس پنج ساعته محدود شد.

فاضلیان به نقش مهم اصحاب رسانه در ترویج و مشخص شدن ابعاد اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: در مراحل ابتدایی این طرح متاسفانه شبهه‌هایی در مورد اهداف مالی آن مطرح شد در حالی که اجرای طرح برای زوجین کاملا رایگان بوده و هیچ‌گونه وجهی از زوجین اخذ نمی‌شود.

وی با انتقاد از عدم توجه کافی به نهاد خانواده در کشور تصریح کرد: متاسفانه خانواده در کشور ما متولی ندارد و به این دلیل است که آمار طلاق در کشور سیر صعودی دارد؛ امروزه قبح طلاق از بین رفته و حتی شاهد هستیم که برخی با افتخار برای طلاق جشن برگزار می‌کنند.

فاضلیان قبح‌شکنی از آسیب‌های اجتماعی را آفتی بزرگ برای جامعه دانست و گفت: استان البرز در زمینه طلاق جزو سه استان اول کشور بود بنابراین دستگاه قضایی به دلیل عدم ورود دستگاه‌های متولی، احساس تکلیف کرده و اجرای طرح آموزش پیش از ازدواج را در دستور کار قرار داد.

وی با رد ادعای نبود اعتبار کافی برای برگزاری کلاس‌های پیش از ازدواج توسط برخی دستگاه‌های متولی تاکید کرد: طرح این موضوع بیانگر عدم تمایل دستگاه مذکور برای همکاری در اجرای طرح است.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: اگر دستگاهی حاضر نیست برای حفاظت از کیان خانواده در سال ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان هزینه کند، قطعا در شناخت اولویت‌های خود دچار مشکل است.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی استان هیچ نوع وظیفه‌ای در این حوزه ندارد ولی حاضر شده از سایر منابع خود برای حفاظت از کیان خانواده در استان هزینه کند بنابراین انتظار داریم بهزیستی، شورای شهر، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح پای کار بیایند.

فاضلیان تصریح کرد: طرح آموزش پیش از ازدواج بخشی از طرح جامع آموزش است که شامل آموزش پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج است و اجرای دیگر مراحل آن کم کم شروع خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر همه دستگاه‌های متولی بتوانند درصدی از آمار طلاق و مشکلات زوجین را کاهش دهند قطعا در انجام ماموریت خود موفق بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.