کرمان - رییس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان کرمان اعلام کرد: نمایشگاه پوستر «ثاراللهیان» را در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کنیم که روایت رزمندگان لشکر ثارالله به روایت حاج قاسم است و یک هزار پوستر در سطح استان توزیع می‌شود.

نمایشگاه پوستر «ثاراللهیان» در هفته دفاع مقدس در کرمان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی پیش از ظهر امروزیکشنبه  در نشست خبری اظهار کرد: امسال از لحاظ تقویمی ماه محرم و هفته دفاع مقدس مقارن شده و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن هیچ مقطعی این اتفاق را نداشته‌ایم.

وی افزود: بحثی که پیوسته در جنگ به آن ایمان داشتیم و بعد از جنگ نیز به آن توجه کردیم، این است که جنگ ما بسیار به بحث عاشورا شبیه است و گویی عاشورا در جنگ ما پیوسته متکثر شد و امسال عاشورایی ترین هفته دفاع مقدس را داریم، در دفاع مقدس تقریبا روزی نبود که زیارت عاشورا نخوانیم و پیوسته عاشورا در همه فضا وجود داشت و تطبیق «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» را شاهد بودیم.

رییس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: همه نسل آدم‌های عاشورا را در دفاع مقدس به تعداد زیاد دیدیم و چه بسیار طفلان ۶ ماه‌ای که در بمباران شهرها و روستاهای ما به شهادت رسیده‌اند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد هیئت‌های مذهبی جهاد، شهادت و حماسه است و امیدواریم شاهد پرداختن به این مباحث در مجالس عزاداری محرم در هفته دفاع مقدس باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت رژه نیروهای مسلح امسال با سپاه است، اظهار کرد: ۸۴ مکان در استان شهید گمنام دفن شده و غبارروبی این قبور و همه گلزارهای شهدا را در هفته دفاع مقدس داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان در روز چهارم مهرماه بیان کرد: بیش از ۳۰ شهید مدافع حرم در استان داریم و این یادواره در رفسنجان برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجلیل از سربازان در پادگان های نظامی، برگزاری ویژه برنامه سنگرسازان بی‌سنگر، طرح وصیتنامه خوانی در صبحگاه مدارس، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه دانشجویان و جوانان در سطح استان، نمایش عاشورایی دفاع مقدس توسط هنرمندان کرمانی در هیئت‌های مذهبی، نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان و … از جمله برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان است.

ابوالحسنی اظهار کرد: نمایشگاه پوستر «ثاراللهیان» را در این هفته برگزار می‌کنیم که روایت رزمندگان لشکر ثارالله به روایت حاج قاسم است و یک هزار پوستر در سطح استان توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین ارائه کتب دفاع مقدس با ۵۰ درصد تخفیف در هفته دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره، برپایی ۲۵۰ موکب انصارالمهدی با رویکرد دفاع مقدس در ۲۵۰ مدرسه، حضور راویان دفاع مقدس در هیئت های مذهبی و مسابقه سلفی با یادگاران دفاع مقدس را در این هفته خواهیم داشت.

ابوالحسنی گفت: اولین جلسه هم اندیشی زنان نویسنده دفاع مقدس در کرمان برگزار خواهد شد و تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس کتاب “حماسه و رسانه” در ۱۰ جلد رونمایی می شود که شامل اخبار و اتفاقات دوران دفاع مقدس تا سال ۶۹ و بازگشت آزادگان و … است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.