در شرایطی که دو طوفان سهمگین هاروی و ایرما، امریکا را درنوردیدند، برقراری و تداوم فعالیت‌های بانکی به بزرگترین نگرانی بانک‌داران تبدیل شده بود.

زیرساختهای بانکی آمریکا آسیب‌پذیر است

به گزارش قدس آنلاین، شرایط سخت، نظیر فجایع طبیعی و مصنوع دست بشر، می‌توانند باعث اختلال در کار دستگاه‌های خودپرداز، شعبه‌های بانک‌ها و همچنین پایانه‌های خرده‌فروشی کارت اعتباری، شوند و بنابراین مصرف‌کنندگان مناطق آسیب‌دیده نخواهند توانست پول نقد لازم خود برای گذراندن آن شرایط سخت را به دست آورند.

در شرایطی که دو طوفان سهمگین امریکا را درنوردیدند، برقراری و تداوم فعالیت‌های بانکی به بزرگترین نگرانی بانک‌داران تبدیل شده بود. درحالی‌که پشرفته‌ترین اقتصادها به سوی مدل جامعه بدون پول نقد در حرکت هستند، تراکنش‌های بانکی و سیستم‌های پرداخت گوناگون در تبادلات کالاها و خدمات حکمرانی می‌کنند اما اختلالات غیرقابل پیش‌بینی در چنین تبادلاتی می‌تواند باعث به وجود آمدن هرج‌ومرج شده و تمام فعالیت‌های مصرف‌کنندگان را مختل کرده یا متوقف کند.

در فلوریدا در شرایطی که ذخیره پول نقد مصرف‌کنندگان محلی برای گذراندن وضعیت به وجود آمده از طوفان کافی نبود، با اختلال در زیرساخت‌های بانکی تحت تاثیر ویرانی‌های به وجود آمده از طوفان ایرما، خدمات‌رسانی به مصرف‌کنندگان چندین روز متوقف شد.

در طوفان هاروی هم که در ماه آگوست اتفاق افتاد سیل خودروهای زرهی حمل پول را در خارج از هیوستن در آب گیر انداخت و بانک‌های منطقه مجبور شدند نقدینگی خود از سنت آنتونیو و دالاس تهیه کنند. بانک مرکزی شعبه تگزاس تقریبا نتوانست نقدینگی لازم برای مشتریان خود را فراهم کند اما با این حال خیلی زود توانست فعالیت‌های خود را به شکل نرمال بازگرداند.

در میامی بالا آمدن آب تهدیدی برای فعالیت شعبه بانک مرکزی این شهر نبود و این به کارکنان این بانک اجازه داد شب‌ها هم به کار خود ادامه دهند و پول نقد لازم برای بانک‌های محلی را آماده کنند.
هر چند بانک مرکزی جکسون‌ویل تقریبا سیل‌زده شد اما آب به داخل بانک سرایت نکرد.

تحت چنین شرایطی احتمال این که زیرساخت‌های بانک دوباره فعال شوند بسیار کم است و بنابراین ذخایر پول نقد در خانه می‌تواند برای گذراندن روزهایی که بانک‌ها وضعیت معینی ندارند، کمک بزرگی باشد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.