سمنان - استاندار سمنان گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید، ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان افزایش می یابد.

ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان سمنان افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا خباز در نشست شورای گفتگو بین بخش خصوصی و دولت استان سمنان که ظهر یکشنبه در اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، ظرفیت های سرمایه گذاری در استان به خصوص در حوزه تولید و خدمات را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: اصلاح دستورالعمل جدید شورای گفتگوی بین بخش خصوصی و دولت نشانگر این است که ترکیب جدید باید کارشناسی تر باشد تا بتوانیم نتیجه بهتری در این حوزه بگیریم.

وی افزود: با تغییرات جدید، دبیرخانه  شورا این آمادگی را دارد که نقطه نظرات ‌صاحبان صنایع، دانشگاهیان و دیگر فرهیختگان را دریافت و نظرات  کارشناسی را ارائه کند تا در نهایت بهترین تصمیم برای رفع موانع سرمایه گذری بخش خصوصی در استان سمنان اخذ شود.

نهادهای دولتی مانع تراشی نکنند

دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان سمنان نیز در این نشست، گفت: اهتمام به اصلاح قوانین و شناسایی قوانین مخل کسب کار ‌یکی از وظایف این شورا است که در دور جدید و با اصلاح قوانین، اعضا با نگرش های تخصصی به بدنه شورای ‌گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اضافه شده اند.

علی اصغر جمعه ای با بیان اینکه شورای گفتگوی بین بخش خصوصی و دولتی کارشناسی تر شده است، بیان داشت: اعمال موارد قانونی توسط دستگاه های دولتی برای اجرای مصوبات این کارگروه لازم الاجرا ‌است و باید گفت زمانی که قانون مورد مشخصی را لازم الاجرا اعلام می کنند دستگاه های دولتی نباید با اجرای ‌دستورالعمل های داخلی موانع ایجاد کرده و در نهایت مانع ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولت شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.