کرج- نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به رأی‌گیری استقلال کردستان عراق در سوم مهرماه، گفت: ۱۵ حزب کرد در این منطقه فعال هستند که دو حزب مخالفت جدی با این مسئله ‌دارند؛ ولی برخی افراد موثر سیاسی با حمایت صددرصدی اسرائیل، به دنبال این تجزیه هستند که منطقه را به‌ شدت متشنج خواهد کرد.

خودمختاری کردستان عراق تلاش صهیونیسم برای تأسیس شعبه‌ اسرائیل در منطقه است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: خودمختاری اقلیم کردستان عراق، تلاش صهیونیسم برای تأسیس شعبه‌ اسرائیل در منطقه است و به این منظور نیز حرکت حساب‌شده و سازمان‌دهی شده‌ای را طراحی کرده‌اند.
آیت الله حسینی همدانی افزود: با توجه به جمعیت قریب به ۵ میلیون نفری مناطق کردنشین در عراق و همچنین جمعیت قابل توجه اقوام کرد در ایران و همچنین نزدیک به ۸ تا ۱۰ میلیون نفر کرد زبان ساکن ترکیه و قرابت قومی و هم‌زبانی این مناطق باهم، تلاش می‌شود تا به بهانه استقلال قومی، کشورهای منطقه را تجزیه کنند و این برنامه را از عراق آغاز کرده‌اند.
 آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به برنامه رأی‌گیری استقلال کردستان عراق در سوم مهرماه، اظهار داشت: ۱۵ حزب کرد در این منطقه فعال هستند که دو حزب مخالفت جدی با این مسئله ‌دارند؛ ولی برخی افراد موثر سیاسی با حمایت صددرصدی اسرائیل، شدیداً به دنبال این تجزیه هستند که منطقه را به‌ شدت متشنج خواهد کرد.
 وی تصریح کرد: در صورت تحقق خودمختاری کردستان عراق، در پی حضور اسرائیل و گروه‌های تروریستی در این منطقه، امنیت کشورهای همجوار دچار تهدید خواهد شد و وضعیت حادی در خاورمیانه به وجود خواهد آمد.
 استاد طرح صالحین استان البرز گفت: اسرائیل با استقلال کردستان به دنبال رسیدن به مرز رود فرات، به‌عنوان یکی از شعارها و باورهای عقیدتی صهیونیسم است و درعین‌حال در پی سلطه بر منابع غنی نفتی این منطقه و استقرار پایگاه‌های نظامی خود در منطقه و ایجاد مزاحمت برای محور مقاومت است.
 وی خاطرنشان ساخت: جدایی اقلیم کردستان عراق از این کشور، تبعات منفی زیادی برای همین اقلیم نیز خواهد داشت که اختلافات داخلی احزاب، درگیری با سایر اقوام ساکن در این منطقه، قطع صادرات نفت، بسته شدن مرزهای این منطقه با ایران و عراق و ترکیه، قطع درآمدهای گردشگری این منطقه در پی افزایش بحران‌های داخلی اجتماعی و همچنین افزایش بدهی‌های این منطقه به بالاتر از مبلغ ۲۵ میلیارد دلاری کنونی، بخشی از این تبعات هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.