امام جمعه مشهد مقدس گفت: آیت‌الله خزعلی از ابتدای انقلاب تا زمان وفات بدون کوچکترین لغزشی این مسیر را ادامه داد و هرگز منحرف نشد.

آیت‌الله خزعلی در روند انقلاب کوچکترین لغزشی نداشت

قدس آنلاین: امام جمعه مشهد مقدس گفت: آیت‌الله خزعلی از ابتدای انقلاب تا زمان وفات بدون کوچکترین لغزشی این مسیر را ادامه داد و هرگز منحرف نشد.

آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم دومین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، زائران و مسئولان لشگری و کشوری در صحن جامع رضوی با اشاره به اینکه ذات پروردگار در قرآن کریم، مؤمنان خاص را با عنوان «ثابت قدمان در مسیر حق» توصیف می‌کند، اظهار کرد: مرحوم خزعلی افزون بر ویژگی‌های متعددی که داشت در مسیر حق نیز ثابت قدم بود. ایشان قبل از انقلاب اهل مبارزه با نظام ستم‌شاهی و پس از انقلاب نیز پیرو خط ولایت‌ بود و هرگز در فراز و نشیب‌ها و پست و مقام‌ها متزلزل نشد و در این جریان به عنوان یک مصداق «ثابت قدم در مسیر حق» بود.

وی ادامه داد: ایشان قبل از انقلاب در حوزه علمیه سخنرانی‌های محکم و ضد نظام ستم‌شاهی می‌کرد، در سال ۳۸ ایشان سخنرانی سنگینی علیه پهلوی کرد و به خاطر همین موضوع به گناباد تبعید شد. از روزی که زمینه ایجاد انقلاب آغاز شد، این مرد بزرگوار در زندان و تحت شکنجه قرار گرفت، قبل از انقلاب نیز در حوزه علمیه قم در کنار امام راحل نقش به‌سزایی داشت. در سه مرحله تبعید شد و یکی از فرزندان‌شان نیز توسط نیروهای جلاد شاه به شهادت رسید.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه آیت‌الله خزعلی معتقد به انقلاب و خط رهبری بود، اظهار کرد: این عالم دینی افزون بر ادامه روند انقلاب در برابر گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی می‌ایستاد و باطل بودن‌شان را تبیین می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله خزعلی عشق و ارادت زیادی به امام‌زمان(عج) داشت، تا نام حضرت مهدی(عج) به زبان می‌آمد اشک می‌ریخت و در زمینه معرفی غدیر نیز فعالیت‌های به‌سزایی داشت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.