ایلام- از صبح دیروز یکشنبه چندین هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق «کورگ» و «خوره تاو»  در روستای «بان امرود» از توابع بخش چوار در آتش همچنان می سوزند.

جنگل های روستای «بان امرود» در آتش می سوزند

 به گزارش قدس آنلاین، نیروهای خودجوش مردمی و منابع طبیعی یک تنه به جنگ آتش رفته و هم اکنون نیز در نبرد با دود و آتش جانفشانی می کنند.

 با توجه به صعب العبور بودن منطقه؛ نیروی کمکی، امکانات اطفاء حریق، آب و آذوقه به شدت مورد نیاز است.

 وزش باد بر شدت آتش سوزی افزوده و وسعت خسارت عرصه ها رو به افزایش است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه نیروهای مردمی و همکاران منابع طبیعی به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی، در منطقه حاضر شدند، گفت: نقش نیروهای مردمی در مهار آتش سوزی بی بدیل و شایسته تقدیر است.

رضا احمدی با اشاره به اینکه منطقه محل آتش سوزی، صعب العبور است و امکان ورود امکانات و دستگاه های سنگین و خودرویی اطفاء حریق وجود ندارد، اظهار داشت: نیروهای مردمی و امدادی از اولین لحظات آتش سوزی با امکانات سبک و سهل الانتقال برای مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آن به دیگر عرصه ها، تلاش های مضاعفی داشته و طی دیشب تا صبح امروز دوشنبه در منطقه مستقر بودند.

وی با بیان اینکه هم اکنون آتش سوزی تقریبا مهار شده است، افزود: چون عرصه ها پوشیده از مرتع و قرق  بوده، آتش سوزی به صورت سطحی شکل گرفته و به درختان آسیب چندانی نرسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به اینکه علت آتش سوزی و میزان خسارت و وسعت آسیب دیدگی عرصه های این منطقه در دست بررسی است، تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به همه ملت است و همگان باید در حفظ، حراست، احیاء و توسعه آن کوشا باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.