بجنورد- مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در ایام ماه محرم ۵۲ خیمه معرفت محرم در بقاع متبرکه استان برپا می شود.

۵۲ خیمه‌معرفت محرم در بقاع متبرکه خراسان شمالی برپا می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد صبح دوشنبه در نشست خبری طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر اظهار کرد:  در ۲۰ بقعه متبرکه درکنار مراسم عزاداری، خیمه معرفت با حضور روحانیون، مبلغان و مشاوران برپا می شود.

وی همچنین بیان کرد: دراجرای برنامه بصیرت عاشورایی، خیمه های-معرفت، بیان احکام شرعی و غرفه های کودک و نوجوان با حضور مبلغان، روحانیان و مشاوران مسائل اعتقادی و خانواده برپا می شود.

وی برپایی نمازظهرعاشورا در ۴۰ بقعه متبرکه، برپایی ۱۹ ایستگاه صلواتی، همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه اول ماه محرم، همایش نوجوانان حسینی، تجمع رهروان زینبی(ع) و اجرای امینانه نیات واقفین را از جمله برنامه ها دهه محرم برشمرد و گفت: برای اجرای این برنامه حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی از احداث و مرمت سه هزار و ۱۸۵ مترمربع از بقاع متبرکه این استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: یکهزار و ۴۹۰ مترمربع آن احداثی و بقیه مرمت بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۴۱۷ متر مربع از موقوفات بازسازی شده اند اضافه کرد: یک هزارو ۷۱۰ مترمربع نیزمربوط به تکمیل فعالیت های عمرانی نیمه تمام اماکن متبرکه است.

وی در ادامه گفت: سه هزار و ۲۹۴ موقوفه در این استان دارای درآمد هستند که از این تعداد یک هزار و ۸۶۹ مورد گردش مالی دارند.

وی تعداد موقوفات جدید ثبت شده در خراسان شمالی از ابتدای سال تاکنون ۳۲ مورد عنوان کرد و از خیران خواست تا با توجه به نیازهای روز جامعه، در کنار وقف برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، وقف در زمینه های پزشکی، درمانی، ازدواج جوانان، قرآن و ایتام را نیز در نظر بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی تعداد رقبات به ثبت رسیده در خراسان شمالی را هم ۱۰ هزار رقبه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸ پرونده در محاکم قضایی داریم که از این تعداد ۱۷ مورد در تجدید نظر و ۳۸ پرونده بدوی است و تاکنون ۱۱ پرونده به نفع موقوفات صادر شده است.

وی بیان کرد :اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیگیر این است که روند رسیدگی به پرونده های این اداره کل در محاکم قضایی تسریع شود و مردم خیلی معطل نشوند.

رئوف سید نژاد گفت: دررایزنی هایی که با مراجع قضایی انجام شده است مقررشد تا شعبه ای اختصاصی در هر شهرستان برای رسیدگی به این پرونده ها اختصاص داده شود که به طور تقریبی به نتیجه رسیده است.

وی همچنین درباره اینکه برخی از مستاجرین اجاره موقوفات را به موقع پرداخت نمی کنند اظهارکرد: گاهی برخی از این افراد تا یکسال اجاره پرداخت نمی کنند و مدت زمان تعدادی از سنداجاره ها هم منقضی شده است.

رئوف سید نژاد اضاقفه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مرکز خراسان شمالی سند اجاره ۱۸۰ پرونده منقضی شده است و تاکنون مستاجرین برای تمدید دوباره آنها اقدامی نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این افراد در این زمینه اقدامی انجام دهند،اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از طریق محاکم قضایی به این قضیه ورود پیدا می کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی یادآورد شد: در سال گذشته برای مساجد و مصلی ها در سطح استان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی جذب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.