با توجه به نیم‌بها بودن بلیت سینماها به بهانه هفته دفاع مقدس و نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان، استقبال خوبی از فیلم‌ها ازسوی مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما می‌شود.

استقبال مردم از طرح بلیت نیم‌بها با وجود اطلاع‌رسانی محدود

سینما روزهای پایانی هفته گذشته را با اکران فیلم‌های تازه‌ای همچون «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی و «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به کارگردانی تهمینه میلانی آغاز کرد. این درحالی است که دیگر فیلم‌های روی پرده همچنان به نمایش خود ادامه می‌دهند و با توجه به نیم‌بها بودن بلیت سینماها به بهانه هفته دفاع مقدس و نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان، استقبال خوبی از فیلم‌ها ازسوی مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما می‌شود.

البته سینماداران نسبت به نحوه اطلاع‌رسانی نیم‌بها بودن بلیت‌های سینما، انتقاداتی را مطرح می‌کنند که به‌نظر می‌رسد به‌جاست، چراکه صداوسیما و یا دیگر رسانه‌های مرتبط و تبلیغات شهری مناسب و کافی برای آگاهی‌بخشی از این طرح، نه در تلویزیون و نه در سطح شهر وجود ندارد.

اما با این‌حال استقبال از این طرح همچون سال‌های گذشته، قابل‌توجه است و فیلم‌های درحال اکران با بلیت نیم‌بها با اقبال بهتری مواجه شده و اکثر فیلم‌ها طی روزهای پایانی هفته گذشته با فروش فوق‌العاده مواجه شده‌اند. به‌نظر می‌رسد بد نیست سینماگران نسبت به طرح شناوربودن قیمت بلیت سینما و نیم‌بها شدن آن در رویدادهای مختلف سال، توجه جدی‌تری داشته باشند، چراکه تجربه این سال‌ها نشان می‌دهد مخاطبان و سینمادوستان به این طرح اقبال خوبی نشان می‌دهند.

آخرین آمار فروش فیلم‌های روی پرده

فیلم سینمایی «بیست‌ویک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان تاکنون یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین آخرین آمار فروش فیلم سینمایی «فصل نرگس» ساخته نگار آذربایجانی ۲۵۰ میلیون تومان بوده است. فیلم سینمایی «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد نیز با ۵۶ سالن در تهران و شهرستان‌ها ۸۳۰ میلیون تومان فروش داشته و فیلم سینمایی «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری با در اختیار داشتن ۴۷ سالن در تهران و شهرستان‌ها، تاکنون حدود دو میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان فروخته است.

فیلم سینمایی «من و شارمین» به کارگردانی بیژن شیرمرز با ۲۸ سالن در تهران و شش سالن در شهرستان، تاکنون ۲۸۵ میلیون تومان فروش داشته و فیلم سینمایی «نگار» به کارگردانی رامبد جوان با در اختیار داشتن ۲۵ سالن در تهران ۵۲۹ میلیون تومان و با ۱۶ سالن در شهرستان‌ها ۱۷۰ میلیون تومان فروخته که درمجموع تاکنون ۶۹۹ میلیون تومان فروش داشته است.

فروش فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به کارگردانی تهمینه میلانی با در اختیار داشتن ۲۵ سالن در تهران ۸۵ میلیون تومان و با دو سالن در شیراز و ۲ سینما در مشهد ۲۵ میلیون تومان و درمجموع ۱۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «اکسیدان» در تهران ۲۰ سالن تک‌سانس دارد که در طرح نیم‌بهاء با اقبال خوبی مواجه شده و هم‌اینک فروش آن به ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده؛ رقمی که با در اختیار داشتن ۵۰ سالن سینما به‌دست آمده است.

ضمن این‌که تاکنون آمار دقیقی نسبت به میزان فروش فیلم‌هایی همچون «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد و «زادبوم» به کارگردانی ابوالحسن داوودی در دست نیست.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.