یاسوج- فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه سوم شهریور تعداد ۴۰۰ بسته لوازم التحریر ایرانی اسلامی در میان خانواده های محروم و بی بضاعت از طریق بیت الزهراهای موسسه فرهنگی ترتم وحی توزیع شده است.

۴۰۰ بسته نوشت افزار ایرانی اسلامی بین خانواده های محروم یاسوجی توزیع شد

جمالفرد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه در دهه پایانی شهریور ماه نوعی جنب‌ و جوش خاصی در خانواده‌ها ایجاد می‌کند که در جمع خود دانش‌آموز و دانشجو دارند افزود: در این میان تهیه نوشت‌افزار یا لوازم‌التحریر مناسب دغدغه تمامی خانواده‌ها است چراکه این محصولات تأثیر بسیاری در ایجاد شخصیت فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان خصوصاً دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دارد.

وی گفت: متأسفانه موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط دنیای غرب مورد هدف قرار گرفته که در این میان دانش آموزان در رده‌های مختلف سنی از اصلی‌ترین هدف دشمنان هستند.

این فعال فرهتگی با اشاره به ابن موضوع که: متأسفانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی با تکیه به شخصیت‌های غیرواقعی و تخیلی و پخش کارتن‌های مختلف غربی از صداوسیما و شبکه‌های خانگی و ضعف در برخی بخش‌ها فرهنگی به موفقیت‌هایی رسیده است گفت: نمونه آن نوشت‌افزارهای رنگارنگی است که در آن از شخصیت‌ها و طرح‌های غربی استفاده‌شده و چندین سال بدون توجه، این طرح‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت.

جمالفرد بیان کرد: اما باوجود آگاهی از نیت جهان غرب نسبت به جمهوری اسلامی اما ویترین مغازه‌های ما از محصولات غیر اسلامی و غیر ایرانی پرشده است که شاید در میان آن به‌سختی بتوان برخی محصولات و ایرانی و اسلامی هم دید.

وی افزود: شاید برای برخی خانواده‌ها این موضوع مهم نباشد و تنها به خاطر طرح پرزرق‌وبرق برخی از این ملزومات اقدام به تهیه آن کنند اما باید دانست که انتخاب نوع این نوشت‌افزارها جزئی از مسائل تربیتی به‌حساب می‌آید که شاید بیراه نباشد بگوییم نتیجه کار امروز ما در آینده فاجعه‌بار خواهد بود.

این فعال فرهتگی اظهار داشت: غربی‌ها قبل از ورود به حوزه نوشت‌افزار با ایجاد شخصیت‌های جذاب کارتونی پیش‌زمینه‌ای را فراهم کردند تا ناخودآگاه ذهن را در تهیه نوشت‌افزارها برای فرزندانمان به سمت این شخصیت‌ها ببرند.

جمالفرد گفت: خوشبختانه چند سالی است که ورود مجموعه‌های متعدد که اکثر آن‌ها به‌صورت خصوصی اداره و هدایت می‌شوند درزمینهٔ مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در حوزه نوشت‌افزار ورود پیدا کردند و توانستند با تولید محصولات باکیفیت و فاخر دشمن را دررسیدن به هدف خود ناکام گذارند.

مسئول موسسه فرهنگی ترنم وحی یاسوج افزود: شاید اگر شخصیت‌های برجسته و مذهبی کشورمان ازجمله شهدا را بهتر معرفی می‌کردیم فرزندان ما بیش از حال حاضر به‌سوی محصولات ایرانی اسلامی سوق پیدا می‌کردند و شخصیت‌های تخیلی این محبوبیت را پیدا نمی‌کردند.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند به نهادینه شدن استفاده از نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی کمک کند ایجاد نمایشگاه‌هایی با این موضوع در ایام نزدیک به فصل مهر و بازگشایی مدارس است تا خانواده‌ها با حضور در این نمایشگاه‌ها اقدام به تهیه لوازم موردنیاز خود کنند.

جمالفرد با اشاره به اینکه در موسسه فرهنگی ترنم وحی بیت الزهرا های خانگی فعالیت دارد گفت: اقدامی در راستای تبلیغ نوشت افزار ایرانی اسلامی انجام شده است که از دو جهت می توان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این بیب الزهرا های خانگی دانش آموزان بی بضاعت و محروم را در مناطق مختلف استان شناسایی می کنند و در قدم بعدی به این دانش آموزان لوازم التحریر ایرانی اسلامی تحویل می دهند.

جمالفرد افزود: در دهه سوم شهریور تعداد ۴۰۰ بسته لوازم التحریر ایرانی اسلامی در میان خانواده های محروم و بی بضاعت از طریق این بیت الزهرا ها توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.