یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با نگاهی دقیق و هدفمند، برنامه های بلند مدت پیشگیری از وقوع جرم، نسل کودک و نوجوان را محور قرار داده است تا نسلی هنجارپذیر و قانوگرا تربیت کند.

تحقق جامعه عاری از جرم با تربیت نسل هنجار پذیر ممکن است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حبیبی در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد در سال جاری اظهارداشت: پس از اجرایی شدن قانون جدید مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ و تشکیل پرونده شخصیت برای اصحاب پرونده، نتایج حاصله گواه این مدعاست که بسیاری از بزه های ارتکابی، ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی افراد در بزرگسالی، نشأت گرفته از دوران خردسالی و کودکی افراد است.

وی با اشاره به طرح جامع نماد برای اجرا در دوران دانش آموزی کودکان ونوجوانان، افزود: طرح نماد که خلاصه شده نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان است بر اساس تفاهم نامه ها و شیوه نامه های قبلی که با نظرات ، پیشنهادات و انتقادات تمامی ادارات متولی و نقش پرداز، جمع بندی و تدوین شده است.

این مقام قضایی از تجربه موفق اجرای طرح های مشارکتی با ادارات مختلف که به صورت موضوعی و مقطعی انجام گرفته است نیز یاد کرد و گفت: هرگونه مشارکت پویا و فعال در مسئله پیشگیری از وقوع جرم،  بدون تردید اثر بخش و تأثیر گذار بوده است و ما را به سمت یک جامعه کم جرم و رو به تعالی سوق می دهد.

وی بر آسیب شناسی دقیق جرائم استان تأکید کرد و افزود: در مجموعه قضایی استان یزد، تحلیل و آسیب شناسی بسیاری از جرائم و همچنین آثار سوء برخی از دستورالعمل ها جمع بندی و جهت تغییر در سیاست های کلان، به مرکز ارائه می شود و چنانچه متولیان امر فرهنگی و اجتماعی برداشت و یا تحلیلی در زمینه های مختلف داشته و ارائه دهند و مورد مداقه و مطالعه جدی کارشناسان این مجموعه قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.