شهرکرد-مدیر سایت مرکز پرتودهی گاما شهرکرد گفت: با راه اندازی این مجموعه زمینه اشتغال ۷۰ نفر بصورت مستقیم فراهم می شود و امید است با پیشرفت مرکز زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شود.

 راه اندازی مرکز پرتودهی گاما زمینه اشتغال ۷۰ نفر را فراهم می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کیومرث مرادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز اولین سایت خصوصی کشور می باشد و تجهیزات این مجموعه در  سال ۹۴ وارد کشور شد و عملیاتی ساخت این مرکز آغاز شد.

وی افزود: این مرکز از ۲ قسمت سلولی و ساختمان اداری تشکیل شده است، که با راه اندازی این مرکز تحول بزرگی در اقتصاد استان شکل میگیرد.

مرادی تصریح کرد: در کل این مجموعه تا به امروز پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی داشته است و با انجام تست سرد در آبان ماه سال جاری و انجام تست گرم در آذرماه، این مجموعه در بهمن ماه ۹۶ به بهره برداری می رسد.

مدیر سایت مرکز پرتودهی گاما شهرکرد با اشاره به اعتبارات هزینه شده در این مجموعه گفت: تا کنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان برای ساخت این مرکز هزینه شده که بخش عمده آن توسط بخش خصوصی و بخش دیگر با همکاری بانک های استان صورت گرفته و پیش بینی می شود برای تکمیل این مجموعه ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز استفاده شود.

وی با اشاره به خدمات دهی این مجموعه افزود:فعالیت اصلی این مرکز پرتودهی به مواد غذایی و محصولات کشاورزی می باشد که نقش مهمی در سلامت افراد ایفا می کند.

مرادی خاطر نشان کرد:با راه اندازی این مجموعه زمینه اشتغال ۷۰ نفر بصورت مستقیم فراهم می شود و امید است با پیشرفت مرکز زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شود.

مدیر سایت مرکز پرتودهی گاما شهرکرد در پایان گفت:در این مجموعه به نیروهای متخصص از جمله فارغ التحصیلان رشته های فیزیک هسته ای، شیمی و مکانیک نیاز است که سعی می شود تا حد امکان نیروی های بومی در این مرکز بکارگیری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.