۷۶ چهره برجسته نظامی، سیاسی و دیپلماتیک از سراسر اروپا که «خاویر سولانا» نیز در میان آن ها حضور دارد، با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا خواستار حفظ برجام شدند.

نامه ۷۶ شخصیت برجسته اروپایی به ترامپ درباره لزوم حفظ «برجام»

به گزارش قدس آنلاین، ۷۶ چهره برجسته نظامی، سیاسی و دیپلماتیک از سراسر اروپا امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که هرگونه اقدام یکجانبه آمریکا که توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران را به مخاطره بیندازد به ایجاد بحرانی در روابط آمریکا و اروپا منتهی شده؛ در نهایت موجب آسیب رساندن به جایگاه و اعتبار بین المللی آمریکا در اروپا خواهد شد.

در بیانیه ۷۶ چهره برجسته نظامی، سیاسی و دیپلماتیک از سراسر اروپا که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است، نام امضاء کنندگانی چون «خاویر سولانا» (Javier Solana) (نماینده عالی اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو)، «جرج روبرتسون» (George Robertson) وزیر دفاع اسبق انگلیس و دبیرکل پیشین ناتو، «ایگور ایوانف» (Igor S. Ivanov) وزیر خارجه اسبق روسیه، «ولف‌گنگ ایشینگر» (Wolfgang Ischinger) رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و ... به چشم می خورد.

در بیانیه این افراد تصریح شده است: هرگونه اقدام یکجانبه آمریکا با هدف اعتبار زدائی از پیروی ایران (از توافق هسته ای) در عین تأئید این امر از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی نه تنها به منافع آمریکا، بلکه به جایگاه بین المللی این کشور آسیب خواهد زد.

این افراد با اعلام حمایت از توافق هسته ای، تصریح کردند که «برجام» موجب تقویت امنیت جهانی و اروپا شده و از دست دادن آن نیز به ویژه برای اروپا مضر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.