رئیس مجلس نمایندگان بلژیک اظهار داشت : گفتگوهای بسیار سازنده ای در تهران داشتیم که نشان می دهد ایران و بلژیک ثابت قدم در حفظ برجام هستند.

ایران و بلژیک ثابت قدم در حفظ برجام هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رئیس مجلس نمایندگان بلژیک نیز در ضیافت ناهار با استاندار اصفهان افزود: گفتگوهای بسیار سازنده ای در تهران داشتیم و پیام روشن و سازنده ای در گفتگوهای دو جانبه صورت گرفت و ایران و بلژیک ثابت قدم در حفظ برجام هستند.

زیگفرید براک اصفهان را یک موزه ی هنر و معماری خواند و افزود: هر کس برای اولین بار از اصفهان بازدید می کند این شهر را یک موزه تمام عیار می بیند.

وی اضافه کرد: جلوه های فرهنگی اصفهان آنقدر عمیق است که هر سیاستمداری را مجاب می کند که از این شهر بازید نماید.

زیگفرید براک خاطرنشان کرد: آثار بی بدیل اصفهان هر بیننده هنر شناسی را شگفت زده می کند.

به گزارش مهر، استاندار اصفهان نیز در این دیدار به بیان ویژگی های اصفهان پرداخت و اظهارداشت: اصفهان بزرگترین استان مرکزی ایران با ۵ میلیون نفر جمعیت و صد هزار متر مربع مساحت است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه صنایع بزرگ فولاد، پتروشیمی و .. در اصفهان مستقر هستند، افزود: اصفهان صنعتی ترین و اقتصادی ترین استان کشور و بعد از تهران دانشگاهی ترین استان کشور است. 

وی از اعلام آمادگی استان اصفهان برای برقراری ارتباط با یکی از استان های همتراز در بلژیک خبرداد.

زرگرپور با بیان اینکه شهر اصفهان جزء ۱۰ شهر دیدنی جهان است و از ۸۶ کشور دنیا به این شهر سفر می کنند، افزود: هم اکنون ۳۵۰ هزار توریست خارجی عمدتا از فرانسه و آلمان به اصفهان سفر می کنند که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال های آینده به یک میلیون نفر خواهند رسید و برنامه ریزی شده است که تعداد توریست های داخلی از ۴ میلیون به ۱۰ میلیون برسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۳۹ هتل در حال ساخت است، افزود: بازار گردشگری در اصفهان بسیار گرم است و تورهای اروپایی در انتظار ترافیک هتل های بزرگ اصفهان هستند و تقریبا تمامی مقامات خارجی در سفر به ایران از اصفهان بازدید می کنند.

زرگرپور سرمایه گذاری در بخش گردشگری را پرسود خواند و افزود: پیش بینی های لازم برای آینده گردشگری استان صورت گرفته است.

استاندار اصفهان افزود: افزایش توریست در بازسازی آثار تاریخی موثر است ولی دولت نیز بودجه ای را برای این منظور در نظر گرفته است و در حال حاضر ۲۵۰ اثر تاریخی در حال تعمیر و بازسازی هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان در حال دو برابر کردن ظرفیت فرودگاه خود است، افزود: پروژه ی قطار سریع السیر تهران- اصفهان نیز با ۴ میلیارد یورو در حال پیگیری است.

زرگرپور خاطر نشان کرد: پس از برجام ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در اصفهان صورت گرفته است و تاکنون ۱۲۰ گروه اقتصادی بلند پایه به اصفهان سفر کرده اند.

استاندار اصفهان با اشاره به دیدارهای رئیس مجلس بلژیک در تهران خطاب به وی اظهارداشت: در مواضع شما در این دیدارها بر برجام و پایبندی طرف های قرارداد تاکید شده بود و امیدوارم که این سفر در ارتباطات دو کشور موثر باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.